Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

lördag 12 juni 2010

Påslakan, Pill och Porslin

Jahapp...
Så har sommarlovet dragit igång...
Och med det även det trista vädret.... Mina krukväxter är resolut utflyttade till glasverandan och fönstren inomhus är prydda med prylar som kräver betydligt mindre skötsel och service nu när vi är inne i den varma och soliga (märk väl ironin!!!!!!) årstiden.......
Jag piggar upp mig med lite nyfyndade prylar.
Hittade skönaste påslakanet häromdagen. För en tia blev det mitt! Påslakan var bättre förr kan jag konstatera. Bomullskvalitén är outstanding på 70-talets påslakan..... Tjockt och kraftigt....
Lite porslinsfynd blev det också för ett par veckor sedan.
60kr fick jag ge för fyra stycken Cuba-tallrikar från Rörstrand. En dekor som jag inte hade tidigare....Lite pill inomhus har det blivit också. Hatar ju mitt tråkkakel...., men har börjat decoupaga de mönstrade plattorna... Måååååånga lager lack, så tror jag att det ska hålla pall och klara slitage....

7 kommentarer:

  1. Aha, du har inte sett Cuba hos mig alltså? Nu har jag redan lovat bort di flate till Ljuva 50-tal, men har några djupa gula som jag stoppar i lådorna (ja det har blivit mer är en nu :-)

    Vi kommer för övrigt att åka neråt till dina trakter under vecka 30 är det bestämt nu, hoppas ni är i hemtrakterna då!

    SvaraRadera
  2. Snygg ljusstake av Gunnar Ander från Ystad metall.

    SvaraRadera
  3. Ahhh, hur mycket fyndar du människa? Det känns som om jag aldrig hittar något nuförtiden...men jag köpte iochförsig en laddning prylar häromdagen. Men inte så fina som dina!

    SvaraRadera
  4. Det där papperet som du lagt på kakelplattorna har jag haft....fast det blev paket för min del. Men du, snyggt blev det! Hoppas det håller!! kram.

    SvaraRadera
  5. fiiina fynd som vanligt...

    SvaraRadera
  6. Hahaha...det var vackra sommar fönsterprydnader:)

    SvaraRadera
  7. Fina fynd du har hittat gumman! <3

    Kraaaaaam
    Sanna

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!