Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

fredag 4 juni 2010

Påslakansflow


Jag har hamnat i en påslakansperiod vad gäller loppisinköp. Detta underbara blev mitt
för endast 15kr nu i veckan.....
Tokfin kvalitét och med riktigt härliga färger! Mer 70-tal än så här blir det inte!Älskar när man kan tvätta och hänga ut sängkläderna att torka i vinden....
Här är nästa fynd.
Fyra påslakan (två par) för sammanlagt 15kr. De låg i en låda för mattrasor!!
Det ena av de småmönstrade gröna var tunnslitet uppe vid "huvudänden"...
Men dessa urvackra stormönstrade gröna var i kanonskick!
Här i Dalsland har det varit ett par dagar av strålande vackert väder....
Och igår hämtade vi hem två små kattungar....
Livet är rätt bra helt enkelt!

11 kommentarer:

  1. Tjusigt, tjusigt! Jag har ett likadant jag, som det första :-)

    SvaraRadera
  2. Härliga gröna färger!

    SvaraRadera
  3. Nu blir jag avis på dina fynd...... men jag skulle ju använda dom till mattrasor jag...:) kram

    SvaraRadera
  4. de gröna var underbara :)

    SvaraRadera
  5. Åhh det översta var ju underbart!

    SvaraRadera
  6. Då är vi två, 70tals sängkläder är ju bara för tjusiga ! :)

    SvaraRadera
  7. Vilka fynd du hittar jämt. Så fina påslakan :)
    Här skulle jag aldrig kunna hitta så fina saker till det priset, men det är klart bor man i storstan så gör man :( /Kram

    SvaraRadera
  8. Man blir glad av de färgglada påslakanen när de vajar i vinden, lyckade köp!

    SvaraRadera
  9. JAg hittar nästan aldrig fina påslakan nuförtiden. Det gäller att komma först på fynden helt enkelt...å ha sådan tur som du!

    SvaraRadera
  10. Vika underbara påslakan du fyndat :)
    70 tal is the shit sen sovr man mycket skönare i dom oxå :)
    Ha det finast

    SvaraRadera
  11. Du har en utmaning på min blogg!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!