Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

söndag 20 juni 2010

Vilken fyndlördag!

Det är lugnt på loppisfronten just nu.
Jag har semester och det är liksom inte läge med loppisrundor ihop med vilda barn. Igår hyrde jag dock ut mina små. Mannen var på rally och mamman var loppissugen... Loppisväninnans snälla artonåriga dotter fick tjäna sig en hacka och ha hand om mina minimögel en stund.
Den loppisturen var värd varje barnvaktskrona.....
Vår ena lilla kattunge kunde inte alls förstå varför matte stod och fotade i vitrinskåpet....
Här är anledningen.....
Jag fick tag på 17 st Rörstrands Fiesta-assietter med gul dekor..... 6 små och 11 större. 10kr/st kändes helt överkomligt.... Det fanns många fler likadana men jag tog bara de som var "onaggade" och i fint skick....
En Dorothy-tallrik för en femma....
Två IRA-burkar. Den blå kostade 25kr och den orangea en tia!
Och så ett fynd som verkligen gladde mig.
Denna fina ljusstake, design Gunnar Ander.... Jag har en likadan sedan tidigare så nu fick jag ett matchande par. Pris? En tia!

17 kommentarer:

  1. Så ska en loppisdag se ut!

    SvaraRadera
  2. åååå så roligt med så mycket fynd, grattis...

    SvaraRadera
  3. Haloj skööönt med semester och jag förstår att du håller barnen borta från loppis besök :)
    jag gör det samma :)
    fina fina fynd!

    SvaraRadera
  4. Där skulle jag vilja vara,grattis.

    SvaraRadera
  5. Fiesta-assietter för 10 kr styck? Oj Oj Oj. Vilka fynd.

    SvaraRadera
  6. Vilka fina fynd ! Gillar allt men mest orange burken och Dorothytallriken.Fyndade fyra coasters i samma mönster som din orange burk för ett tag sen.

    SvaraRadera
  7. Kanonfynd! Den orangea Ira burken är underbar! Grattis till ljusstaekn, alltid kul med ett par!

    SvaraRadera
  8. Vilka roiga fynd! Jag fyndade också en blå IRA burk i helgen! :)

    SvaraRadera
  9. Vilka otroligt härliga fynd !!! =))
    Och burkoman som jag är , så blev jag naturligtvis förälskad i dina burkar =))
    Ha det gott , varma kramar / Berith =))

    SvaraRadera
  10. snygga ljusstakar!!

    kom gärna in på min blogg och tävla om du vill! :)

    SvaraRadera
  11. Hej! Har du nga bra tips på loppisar o antikaffärer i dalsland?

    SvaraRadera
  12. Åh, riktigt avundsjuk på burkarna!

    SvaraRadera
  13. Så fin din son är i "pippi"-tröjan!!

    SvaraRadera
  14. Vilka fina saker.
    En sådan tallrik har vi och skulle gärna haft fler.
    En 10:a st är ju ett kanonpris.

    Grattis

    SvaraRadera
  15. Grymt snygga ljusstakar! Varför hittar man inte såna? Vi har några såna IRA-burkar med mönstret till vänster, inte runda men raka stående.

    Fiesta är ju en klassiker, sen är det roligt att den finns i flera färger, man kan blanda friskt och få det fint!

    SvaraRadera
  16. Vilka underbara saker du fyndar! Burkarna var jättehärliga!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!