Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

söndag 18 juli 2010

Jag lever och jag loppar mig!

Nej! Jag har inte lagt ner retro-bloggandet...
Sommar och skollediga barn gör emellertid att tid och energi går åt till annat.
Men lite loppande har jag trots allt hunnit med! Hittade detta söta örngott häromdagen. 2:- gick det löst på! Blir glad bara av att titta på färgerna...
Ett annat fynd hittade jag på Myrorna i Trollhättan igår. Dessa fem Rörstrands-assietter á la 60-tal blev mina för sammanlagt 35:-.
Ett kul fynd då dessa fyra koppar med tillhörande assietter redan stod i vitrinskåpet!
Hittade även årets första julklapp på Myrorna. En Grön Anna-kopp med fat för 15:-. Min pappa samlar på detta porslin vilket gör att jag alltid är på jakt efter fler delar till honom!
(Pappsen läser inte bloggar så därför vågar jag lägga ut en bild här!)
På Myrorna hittade jag även min dyraste loppiskjol ever....
165 pix för denna going... Men den var så "jag" att det inte gick att lämna kvar den... Märket är "Hilfiger" vilket kan ha påverkat priset... 100% lin och jag kommer att bo i den!!!Ett sista litet fynd.... På Tingeling i Trollhättan fann jag denna lilla pastillburk. För fem kronor fick den naturligtvis följa med hem....
Jaaa, govänner.... Detta var iallafall ett liiitet livstecken från mig! Hoppas att ni har det lika bra som mig därute i cyberspace!

7 kommentarer:

  1. Läckra loppisfynd gumman! Kjolen är störtläcker! =)

    SV: Jodå vår söndag var tipp topp och denna dag har varit minst lika mysig..bloggar om den senare.. =)

    Ha en fortsatt fin sommarmåndag!
    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  2. Vilken häftig blogg du har! och Gröna Anna, så vackert porslin, fast det fanns en tid jag inte reagerade på den, eftersom jag vuxit upp med den. Retro ja, kika in till min blogg och kolla in tapeten jag har på min utedass, häftigt va! Mari.

    SvaraRadera
  3. Så fina fynd. Jag ska snart till svärföräldrarna i Rengsjö/Bollnäs, tänkte jag skulle ta en loppisrunda då eller fler. Min svärfar ÄLSKAR loppisar och auktioner så det lär inte bli svårt att få med han på det i alla fall, han blir bara så glad när någon äntligen vill följa med. Och kjolen var så snygg, där blev jag lite avis :)

    SvaraRadera
  4. Härligt med ett loppis inlägg från dig!

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Hittade din sida genom att du hade kommenterat en annan blogg. Ja är själv från Brålanda och älskar loppis men har ej bott där på många år. drar dock dit ibland å tänkte om du hade ngt tips på bra loppisställen i omgivningarna? Vore kul å få! Själv tycker jag att några i Mellerud är bra men vet ej vad de heter samt E-hjälpen i Vbg - billigaste E-hjälpen ja någonsin varit på!

    Ha det fint!
    //Stina

    SvaraRadera
  6. Visst är det ju så! Jag är inte heller och loppar mig nu på sommaren...slösar pengar på goda fikastunder på utflykter med familjen istället! Huset får va som det är :))) och lika bar e det!

    Kramisar Lycke

    SvaraRadera
  7. Kjolen är underbar! Bra köp!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!