Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

torsdag 29 juli 2010

Veckans fynd

Det är glest mellan inläggen här på min Retro-blogg just nu. Sommaren tar tid och kraft. Men inte mer tid än att det blivit lite loppande under den sista veckan. Var uppe i Dals-Ed i det allra djupaste Dalsland för en dryg vecka sedan. Hittade en pytteloppis där jag fann dessa tjejer:Min femåring som var med tyckte att det var mäkta häftigt att plocka isär och sätta ihop dem.
Igår hade jag och min goa väninna H bestämt oss för en loppistur efter hennes jobb. En supertrevlig runda, såväl med tanke på sällskap som utdelning:
Fann detta tyg på Myrorna i Trollhättan.
Jag VET att jag har sett det på någon blogg här i Blogglandia, men jag kan inte komma på vilken....
En mormorsfilt (till) hittade jag också....
På Erikshjälpen i Vänersborg hittade jag detta...
Denna bilden är mer rättvisande färgmässigt.
Det är två gardinlängder så det är ganska mycket tyg....
En liten tuppljusstake hittade jag också....
Till Loppisväninnan fann jag detta fat. Gefles Stina. Hon samlar på dessa så detta blir mitt första presentinköp inför hennes 40-årsdag i oktober.
Slutligen måste jag visa våra fina flaskor som maken ropade in på auktion för ett tag sedan. Julbrygd och kristallolja har det varit i dem. På korken på den ena kan man läsa "Vänersborgs bryggeri. Tfn: 32"!!! Häftigt tycker jag!

11 kommentarer:

  1. Oj, vad mycket fint du hittade! Mormorsfilten var fin i färgerna tycker jag....

    SvaraRadera
  2. Mormorsfilten var jättefin! Grattis till fynden.

    SvaraRadera
  3. Jag fastnade för gardinlängderna. Påminner om en tapet jag hade i Karlskoga.

    SvaraRadera
  4. Är det inte ett Tampella-tyg? Har du kollat in Saax och Re-Dizain, kan vara där man sett detta tyget med träden på...?

    SvaraRadera
  5. Åh vilka fynd! Älskar de ryska dockorna.

    SvaraRadera
  6. Hej det första tyget ger mig Marjatta Seppäla vibbar..jämför med hennes Apia

    SvaraRadera
  7. Godmorgon =))
    Underbara fynd !! =))
    Önskar dig en bra dag , varma kramar =)
    Berith =)

    SvaraRadera
  8. Oj, va många fynd. Ska börja leta retrotyger jag med har jag kommit på :)

    SvaraRadera
  9. Så underbara fynd!!! Du har "bra" ögon ser jag. Eftersom jag också tycker fynden var underbara.
    Hi hi hi... Måste fråga, vad fick du ge för mormorsfilten? Både jag och min dotter älskar sådana. Har en själv som en släkting gjort och den har vi på soffan eller i gungstolen. Hängt med länge nu och ja, jag älskar den.
    Kul med dina fina fynd!!!

    SvaraRadera
  10. Woow vilka gardiner! Gillar!

    SvaraRadera
  11. WOW. Älskar dockorna. Helt fantastiska.

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!