Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

torsdag 26 augusti 2010

Applikationer högt och lågt

Hade en så trevlig dag igår.... Kunde pipa ifrån jobbet lite tidigare och åka ner till Vänersborg där jag och min goa väninna H hade stämt träff för en liten retrorunda.
Detta linnet blev mitt för 15kr.
En fräsch och fin prydnadskudde modell 70-tal för 30kr.
Och ett par coola engelska 70-talsmuggar för en femma styck.
Ett matchande par till mig och Retromannen....
Jag köpte på mig en hel hög med söta dukar....
....och grytlappar....

Jag har nördat in på applikationer. Den 7/10 startar retrokursen som jag ska leda och tankarna snurrar kring vilka idéer som jag ska kunna bistå kursdeltagarna med. Jag har blingat denna väskan med hjälp av smådukar som jag fyndat. Jag får bjuda på ena sidan.... Den andra håller jag på att klura på.....
Dukarna och grytlapparna funkar ganska bra som applikationer på lite av varje....Idag hade jag frukostbesök härhemma i form av bästaste Trulsan som tittade in. Hon broderade och själv satt jag och mecklade med virknålen. Ni ser mitt garnkaos....Två små nya halsbandshängen blev det....Nu är hösten här... Och med den lusten att pyssla, pilla och pula!

6 kommentarer:

  1. Oj, vad mycket du har fyndat! Dukarna i lila var underbara.... Jag har snöat in på lila den sista tiden ;-) Linnet var urfint det med...

    Spännande att hålla kurs! Jag vet inte om jag skulle klara det... Gillar inte att tala inför en massa folk;-)

    SvaraRadera
  2. Säger bara en enda sak: AVIS.
    Älskar dukarna samt underbara koppar.
    MUMS!

    SvaraRadera
  3. Åhh va mycket fint du har fyndat! Och du skall veta att hade jag bott närmare hade jag inte tvekat en sekund att anmäla mig till din kurs!! Du får blogga lite om vad ni hittar på för skoj =)

    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  4. Linnet passade dig perfekt! Jättefint! Så roligt med din kurs, hoppas du visar massor på bloggen! Du är verkligen så duktig!

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga fynd du har gjort!
    Dukarna blir ju helt underbara på kuddar och annat... Linnet är finare än de trendigaste modelinnena ;D

    SvaraRadera
  6. Vad kul med en kurs! Tänk om den hade funnits vid mina hemtrakter då hade jag kommit till dig :)

    Lycka till, kramen

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!