Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

söndag 29 augusti 2010

Den bästa bagageluckeloppisen ever!

Igår hade jag och Loppisväninnan en retrorunda som heter duga. Förutom Erikshjälpen och Röda Korset i Vänersborg hamnade vi även på en bagageluckeloppis på torget i stan. Har nog aldrig varit på en sån bra bagageluckeloppis faktiskt.....
Jag ska bjuda på en del av mina fynd då alla inte är fotade ännu...
70-tals-frotté när den är som vackrast.... 2 st handdukar i nyskick för en femma/styck.
6 stycken underbara blomsterglas till min samling med blommiga vardagsglas. 5kr/st.
En västtysk liten vas för en Selma!
Ja just det.... Vi gick även på en bagageluckeloppis i Frändefors. Två skålar i nyskick för 20kr!
Denna stora, vackra Egersundskarott (från -62 enligt säljaren)utan lock....
....köpte jag tillsammans med denna Emma-kopp för en hundring prutat och klart.
En liten och omärkt men naggande god porslinsbehållare för sill? Oliver? Marinerad vitlök?
20kr gick den löst på....
En felfri karott med ett läckert lock för en tjuga.....
Och så tre sköna turkosa ljusstakar för 30kr.
Rodnande måste jag erkänna att jag köpte ännu mer.... Men har inte hunnit fota allt ännu. Loppisväninnan fick sitt lysmäte vad gäller tomtar. Hon köpte ett flertal gamla nissar till sin samling för helt överkomliga priser. Något som blivit ganska svårt då priserna i "tomtebranschen" är tämligen upptrissade!
Kort sagt en helt underbar loppislördag!

9 kommentarer:

  1. Hej
    vilken härlig fynd lördag!! karotten med handtag och roligt lock,likadan hos mej men utan handtag!och blåa ljusstakarna...så man dör av avund..snart kan jag gå såpass att jag kan gå på loppisar det suger i den tarmen ska jag tala om.å väskan i förra inlägget fiffigt!! tänk vad man kan göra med dukar och grytlappar. härligt // Kram Lisbeth

    SvaraRadera
  2. Åh, jag dör! Glasen, karotten och ljusstakarna är toppenfina! Ja, tänk vad billigt man kan komma undan på en del loppisar. Nästan så man skäms... Ha det bra med nya prylarna :)

    SvaraRadera
  3. Underbart! Lite avis på alla dina fynd....men då jag tänker tillbaka på sommaren har jag också fyndat en hel del...:-)

    SvaraRadera
  4. Handukar och söta karotter, vilka fynd.

    SvaraRadera
  5. De där handdukarna hade vi hemma när jag var liten. Vilken nostalgi att se dem igen!
    Grattis till dina fina fynd!

    SvaraRadera
  6. Trevligt att se. Och roligt att grejerna hamnar hos en som uppskattar dem.

    SvaraRadera
  7. Vilka underbara fynd! Grattis!

    SvaraRadera
  8. Vilken kanondag ni måste ha haft !
    Så många kul saker du fick tag i och mer har vi tydligen att se fram emot när du fotat klart. Kul !

    SvaraRadera
  9. Oj oj vad mycket fint du har fyndat gumman! =)

    SV: Jadu jag är intresserad utav tapeter och tyg i första hand, men annat kan ju också vara kul..släng gärna in lite bilder på din blogg så kan jag se vad du vill byta.. =)

    Nyfiken! =) hihi..

    Kraaaaaam
    Sanna

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!