Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

lördag 21 augusti 2010

Sommarfynd

Häromveckan fann jag en sak på loppis som jag länge suktat efter:

En kryddhylla i porslin. Lådorna är stämplade "import" undertill. 145kr fick jag ge för den, och som synes.... Den trivs redan i mina hyllor!

Nu får ni stå ut med en rufsig Retro-Toka!

Här är nämligen ett klädfynd jag gjorde tidigare i sommar. En underbar västklänning i turkost. Den har varit sommarens favvo och 25kr var den absolut värd!

Nu till nästa roliga inköp. När jag hittade denna struntade jag högaktingsfullt i att jag lovat maken att inte dra hem mer ugnsformar. Mor och far har exakt en sån här -ett arv efter min mormor. 40kr fick jag punga ut, mannen förlät mig ögonblickligen och den är flitigt använd här hemma hos oss.

Idag är det loppislördag. Jag ska hem till en go väninna på förmiddagen och efter det ska det bli en liten retrotur är det tänkt.
Återkommer kring detta! =)

10 kommentarer:

  1. Kryddhyllan är ursöt, klänningen likaså.

    SvaraRadera
  2. Wow vilket superfynd kryddhyllan var! Jag har sett flera sådana för många hundralappar mer än du fick ge ;-)
    Klänningen ser superskön ut!

    Kraam Lotten

    SvaraRadera
  3. Finfina fynd och vilken fin model som bär klänningen:)

    SvaraRadera
  4. Klänningen var riktigt härlig. Förstår att den har blivit en favorit under sommaren.

    SvaraRadera
  5. Kryddhyllan pryder sin plats i köket och klänningen ser jättefin ut på dig! :)

    SvaraRadera
  6. Jättefin klänning! Och kryddhyllan var söt.

    SvaraRadera
  7. Godmorgon Helena =))
    Vilka underbara fynd och klänningen den är WOW så snygg ...passar dig perfekt !! =))
    Önskar dig en bra dag , varma kramar / Berith=))

    SvaraRadera
  8. Kul att hitta ett fynd man letat länge. Och dessutom till fyndigt pris. Klänningen ser jätteskön ut!

    SvaraRadera
  9. Superfina fynd gumman! Skulle helt klart kunna tänka mig en liknande klänning.. =)

    Kraaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  10. Vilka härliga fynd du har gjort! Blir avundsjuk på mycket....

    Måste bara fråga om bilden du har som header. Det gröna glaset, är det ett Vereco glas? Samlar på serien men har inte sett någon annan som har de gröna glasen tidigare.

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!