Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

lördag 28 augusti 2010

Väskprojektet klart!

Nu är mitt väskprojekt som jag visade i förra inlägget klart!
Denna sidan har jag redan visat.... Två dukar i olika storlek och färg fick agera applikationer.Här är andra sidan.... En turkos duk som "fond" och så en matchande grytlapp. Det "snälla" intrycket försvinner snabbt med en kaxig röd knapp! Här fick jag klura lite fram och tillbaka kring hur jag skulle göra... Jag rådfrågade min goda väninna och "symentor" och hon kom med idén att vika grytlappen på detta vis. Tycker att det blev en riktigt häftig mobilficka av grytlappen....
Tanken är att väskan ska bli en present. Jag hoppas att hon som ska få den blir lika förtjust i den som jag själv... Ett riktigt roligt projekt har det varit och JA! Det blir definitivt mer väskor framöver!
Idag är det lördagsloppis på G!
Jag ocj Loppisväninnan ska iväg på en runda.... Jag återkommer säkert kring detta!

7 kommentarer:

  1. Snyggelisnyggsnygg väska hörrudu...:) gillar grytlappar ja mä.... hon kommer att bli jätteglad.. detvill jag lova...:) môrakram.... Annika

    SvaraRadera
  2. Wow, otroligt häftig väska. vilken kul idé finns ju ett antal dukar och grytlappar som ligger i lådor och väntar på att bli använda!! Din väninna blir säkert jätteglad att få presenten! Lycka till med loppis!

    SvaraRadera
  3. Vilken kul väska! Applikationerna blev verkligen jättebra! Det är de små detaljerna som den röda knappen som gör det där lilla extra! :)

    SvaraRadera
  4. Du är ju helt fantastisk så fin den är väskan som du har arbetat med : = ).
    Vilka ideer och sådant tålamod.

    SvaraRadera
  5. Kul med återburk och den blir verkligen alldeles egen och unik. Jag blir också sugen att skapa nu...

    SvaraRadera
  6. Blev uur glad för väskan Häläna^^!Använder den flitigt både till skolan och allmänna shoppingturer;)Kreativa mammor och flitiga fingrar är en härlig kombination som skapat min fina väska^^Tack snälla Häläna!!kramar//Ämälä

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!