Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

tisdag 7 september 2010

Återbruk!

Har ett gäng glasunderlägg som jag fyndade för länge sedan.
Men allvarligt talat... Vem använder glasunderlägg?
Här har de iallafall aldrig kommit till användning på det traditionella viset..., vilket är synd och skam på sånt vackert ögongodis. Lösningen blev magneter som limmades fast på baksidan...
Och VOILÀ!!!
Nu kan jag njuta av dem hela tiden!

13 kommentarer:

  1. Så söt din översta bild och bakgrund är. Smart med magneterna.

    SvaraRadera
  2. Jättebra idé med magneterna!

    SvaraRadera
  3. Hade såna också, Al och Eklund, men sålde dem på Tradera....som sagt...man använder ju inte glasunderlägg...

    SvaraRadera
  4. Hmm, glasunderlägg är riktigt bra om man har ett teakbord... ;)

    SvaraRadera
  5. Rolig ide! =)

    Titta in hos mig gumman, är du fortfarande intresserad utav att byta tapeter? =)

    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  6. SV: Åhh va spännande! Jag är supernyfiken! =)

    Hoppas du kryar på dig snart!
    Kraaaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  7. Kul idé !
    Men jag använder glasunderlägg t ex på soffbordet. Har iofs alldeles för många fler än vad jag behöver men det är ju en annan sak..

    SvaraRadera
  8. hej Helena!
    SÅ smart med glasunderlägg som magneter. Jag har också ett gäng som jag aldrig använder...
    Här syns några: http://jagblommar.blogspot.com/2008/08/fint-fr-glasen.html
    http://jagblommar.blogspot.com/2009/04/sol-och-andra-vartecken.html

    Tack för rar kommentar hos mig! Om vi bodde närmare varandra hade du säkert redan suttit i min soffa och druckit te =)
    och här:

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!