Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

måndag 20 september 2010

Grytlappsfilt på gång!

Jag har påbörjat ett fantastiskt roligt projekt.
Ett grytlappstäcke!
Idén har grott länge men det som slutligen fick fart på mig var ett inspirerande inlägg hos Bettan.
Jag virkar ramar kring mina grytlappar så att alla blir fyrkantiga med måtten 20x20cm.....
Min tanke var att jag skulle göra klart alla lappar och sedan kombinera... Välordnat och välmatchat....
Struktur och ordning och reda!
Dessvärre är jag alltför otålig....
Har sytt ihop en del av mina färdiga lappar redan bara för att se så att min tanke fungerar i praktiken....
Här syns mitt alternativa täcke bredvid en "riktig" mormorsfilt....
Och jo... Nog tycker jag att min idé funkar irl också!

9 kommentarer:

  1. Hej
    men vilken genial ide att virka runt dem ,för att få samma storlek!!blir jättefint !!
    har funderat med runda grytlappar som "blev över" sist men här var ju en lösning.
    kram lisbeth

    SvaraRadera
  2. Va fint det blir Helena........mysigt värre :D

    SvaraRadera
  3. Underbart! nu vill jag mer än någonsin lära mig virka!!!!

    SvaraRadera
  4. Åhh vad fina dom blev! Smart idé att virka kant runt om.... Undrar om jag klarar det..?

    SvaraRadera
  5. Åhh ditt pannlapps täcke kommer bli superläckert! Love it! =)

    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  6. Det kommer att bli supersnyggt när det blir klart!

    Min mamma gjorde ett med stickade rutor och det har jag tänkt göra så småningom... Om det nu blir av. Jag är ingen bra stickerska och virka kan jag inte alls!

    Ha en bra helg! :)

    SvaraRadera
  7. Jätte fint verkligen!! Min dröm är att göra en sådan filt du har på bilden med mormorsrutor, får se när jag kommer till skott med det just är det bara mössor och handledsvärmare som gäller, lagom bra till vintern.

    Tack för dina kommentarer hos mig, har ju varit jätte dålig på att uppdatera min blogg men jag kommer nog snart igång igen. Startar snart upp min virkblogg, kikar in här och ger dig adressen sen.

    Hur skulle jag göra för att komma åt din andra blogg? Min mail är; benrangel_75@hotmail.com

    Kram och sköt om dig! /Heleena

    SvaraRadera
  8. Såå läckert! Jag har också haft funderingar på att göra en filt av min grytlappssamling, men jag har inte riktigt vetat hur och jag kan inte ens virka! Så jag får väl ta o lära mig det först.. Tack för inspirationen! :)

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!