Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

fredag 3 september 2010

Höst och renovering

Jag tycker om hösten... Krispiga mornar då jag tänder stearinljus och lyssnar på knastret från vedspisen medan jag vaknar till mitt morgonkaffe och av att det ljusnar utanför....
Lite höstigare gardiner har kommit upp och mina goa plåtburkar med the och kakor står på köksbänken....
Just nu renoverar jag trapphall. Ska visa er bilder när det blir klar.... Min vana trogen var jag bara tvungen att nåla upp en bit av den sköna retrotapet som ska utgöra fondvägg ovanför trappan. Jag köpte den av Gitte för ett bra tag sedan och nu ÄNTLIGEN ska den upp!!!!
Nu är det snart helg! Jag är tokförkyld men har ändå förhoppningar om en liiiiten loppistur imorgon!

7 kommentarer:

  1. Härlig tapet! Trött på allt vittvittvitt. Det behövs färg och mönster i det här landet. Din fondvägg kommer bli jättefin

    SvaraRadera
  2. Är också lite risig av en förkylning men ska snart bege mig till några nära loppisar! Krya på dig!

    SvaraRadera
  3. Gillar gardinerna och dessutom din röda micro, brödrost och termos! :)
    Ja, det är härligt att det snart är höst på riktigt!

    SvaraRadera
  4. Hej! Jag vill läsa din andra blogg, men du har lösenordsskyddat den? Tråkigt ):

    SvaraRadera
  5. Vill se, vill se, vill se, vill, vill, vill, vill. Nästa gång jag tittar in så tänker jag hota med att hålla andan tills jag får se bild på hur det blev. Om du kan ana hur mycket jag har undrat hur den här gör sig hos dig.... =)!

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig blogg du har! Och så fina plåtburkar! Jag har faktiskt en rosa brödlåda med samma sorts blommor som de orangea och gröna :)

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!