Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

lördag 25 september 2010

Retrorunda och blinddate!

Idag har jag företagit en retrorunda som heter duga... I ett mycket sjangtilt sällskap. Stämde träff med Gitte och Ada i Vänersborg.
Erikshjälpen, Röda Korset, bagageluckeloppis och Antikvariat X avverkades.
Det är något speciellt med retro-frotté..... Sköna färger, mönster och en kvalitét som är helt outstanding.... Två handdukar för 8kr/st blev det idag!
En liten "panna" från Kockum. 75kr på Röda Korset kändes helt okej....
En gardinkappa för en femma som jag köpte enbart för det coola mönstret i ovankant!

Tre kryddburkar i plåt, 3kr/st.

Ytterligare grytlappar till min grytlappsfilt och en liten fin julduk hittade jag på bagageluckeloppisen. 25kr sammanlagt!

Finaste brickan i plast för en tia....

Och sen...

Dagens favvo! En så skön skål i plast!!!

Garanterat barnvänlig med popcorn i framför tvn!

Enormt trevligt var det att få strosa runt med dessa två sköna och kunniga kvinnor. Roligt var också att vi tittade på helt olika saker.... Vi avslutade vår retrorunda med en enkel fika i volvon.... Och med förhoppningen att vi snart kan göra en liknande runda tillsammans igen!

8 kommentarer:

  1. Vilka fina grejer.....men skålen va ju SUPERSNYGG....

    SvaraRadera
  2. Oj, vad mycket fint du har hittat! Kul med blinddate med ;-) och i "min" studiestad dessutom.... Jag gick sjuksköterskeskolan där 89-90.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Så mycket kul, speciellt brickan.

    SvaraRadera
  4. Ooh, en sådan bricka har jag i gult och orange. Rött och rosa var dock mycket snyggare!

    SvaraRadera
  5. Åhh låter som en toppendag! Och urfina fynd har du gjort också, blev helkär i brickan och plastskålen.. =)

    Ha en toppenvecka gumman!
    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Ville passa på att säga att jag utlyst en tävling på min blogg där jag lottar ut färgglada, fina, kul, annorlunda och användbara hälsningskort för alla tillfällen. Ta gärna en titt och se ifall du vill vara med!
    /Lina

    SvaraRadera
  7. Väldigt många fina fynd, men kryddburkarna var ju ett kap!

    SvaraRadera
  8. Sjukt snygga saker här på din blogg!
    Kramar Malin

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!