Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

onsdag 1 september 2010

Retrotoka i karantän

Jag har en liten härhemma med magsjuka.... Nåväl..., han kräktes igår och nu är vi i "karantän" i ett par dagar.... Pinade i honom lite lax och bulgur förut.....
Mot att han sedan fick lite smaskiga egenhändigt bakade muffins!
Fick en fantastisk present av min goaste arbetskompis Tant A igår.
Två örngott.
I originalförpackning.
12.50/st hade de kostat på Konsum gissningsvis någon gång på det glada 70-talet.
Visst är de häftiga?

Nu över till något helt annat....
Mina jobbmuggar är ett kapitel för sig...
Den bruna och den gröna har inte fått gästspela på jobbet än. Den blåblommiga har fått hänga med nu efter semestern.
Dessa har varit med allihop.....
Den i mitten är en favorit här. Vilken gillar du bäst?

12 kommentarer:

  1. Den koppen längst till vänster på nedersta bilden tycker jag var extra underbar :)

    SvaraRadera
  2. Koppen på bilden längst ner den till vänster är ju kanon snygg!!!
    lax och bulgur smaskit må ja säga // Kram

    SvaraRadera
  3. Jag gillar muffinsen bäst, men om jag måste välja en kopp så blir det koppen längs ner till vänster.

    SvaraRadera
  4. Äppelmuggen är min favorit!

    SvaraRadera
  5. Underbara fynd men ojojo vad jag blev sugen på mat :)...kry på er där hemma....

    SvaraRadera
  6. Den med äpplen är nog min favorit! Helena, ang din kommentar: Ja tack, hemskt gärna-följer den också! ☺ (kommer inte åt din mail någonstans)

    SvaraRadera
  7. Oj oj vilka underbara örngott! Hmm muggen längst ner till vänster är min favorit.. =)

    SV: Tack för ditt stöd gumman, skönt att få höra att cellerna växer saktare ju äldre man blir..mormor är 82år och det är bröst cancer..dom skulle operera bort ena bröstet så fort som möjligt..hoppas det hjälper..

    Krya på er!
    Kraaaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  8. oj, svårt att välja! MEn jag gillar ju lila så det blir den längst ner till vänster...hoppas lille sonen är frisk nu:)

    SvaraRadera
  9. Oj, vad fina! Jag älskade också den i mitten längst ner :) hoppas han kryar sig snart och vad himla härligt att kolla in här igen!
    Jo, det är allt en grabb! Gjorde fostervattensprov och då får man ju veta om man vill! Praktiskt också när jag nu kan börja rensa bort alla tjejkläder som är alldeles för små (förutom de man absolut aldrig kan skiljas från :) Resten får brorsan och hans fru ta hand om tills de kanske får smått en dag :)))
    Ser så mysigt ut hos Er ! Måste kika mer så fort jag får tid!!!!

    Massa kramar Lycke

    SvaraRadera
  10. Mmm..det är jättemysigt, men nu börjar det bli eftermiddag och då blir jag mer och mer trött i ögat :) Ska försöka börja med middan på en gång nu tror jag!
    Måste få fråga dig var du fick tag på den fina vaxduken?!?
    Har letat precis denna lite överallt, men ingen funnit...

    Fredagskramar Lycke

    SvaraRadera
  11. Den i mitten på sista bilden är min favorit, det beror nog på att det liknar en mugg som min mamma hade då jag var barn :)

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!