Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

torsdag 30 september 2010

Tapettavla och en gåva från grannfrun!

Igår kom vår grannfru in med en kul påse till mig....
Ett barnlakan med underbara John Blund...... Min grannfru är 10-barnsmamma så jag kan föreställa mig att det varit älskat och välanvänt!!!
Ett påslakan med tillhörande örngott.... Visst är det ljuvligt?
Ett litet babylakan....
TACK snälla söta E-M!!!! Dina gåvor har definitivt hamnat i rätta händer!!!

Kommer ni ihåg tapeterna som jag fick av goa Krimskramsan? En tapetstuv tog totalt andan ur mig... Inte katten kan jag klippa sönder och småpyssla med den tänkte jag....
I helgen påbörjades jakten på en ram att rama in "konstverket" med... Kitschigt skulle det vara. Jag hittade en... 60kr och liiiiite smådefekt.... Gitte, som ju var med, skällde på mig; För 60kr ska den iallafall vara hel!!!!
Hrrrmmm.... Mitt "fynd" eller inte....., ställdes resolut tillbaka och jakten fick fortsätta....
I tisdags fann jag denna på min lilla favvoloppis bredvid jobbet.... Målningen var sprucken vilket gör det lättare att kasta den....
Och ramen kändes definitivt kitschig så att det räckte....
Jag har spänt upp tapetstuven runt den gamla målningen och fäst det hela på baksidan med......, silvertejp!!!
Vad tycks Gitte? Funkar det???;)

5 kommentarer:

  1. Skiiiitsnyggt! Vad glad jag är för att jag hindrade dig att köpa den andra ramen för den här var helt hundra till tapeten!! =)

    SvaraRadera
  2. Tapeten var definitivt snyggare än motivet som först var i ramen!

    SvaraRadera
  3. Gud så gulligt påslakan med john blund på .
    Tavlan vart ju skitläcker

    SvaraRadera
  4. mimmulimia.ratata.fi1 oktober 2010 18:54

    ååååååh WOW vilken färggrann o fin tavla!!!

    SvaraRadera
  5. Men åååå, jag blir så nostalgisk, känns som om jag är 5 år igen när jag tittat i din blogg. Retro är så kul!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!