Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

lördag 30 oktober 2010

Återbrukskurs

Min återbrukskurs är igång!
Kursstarten har skjutits upp ett par gånger pga för få deltagare...
Men i onsdags fick jag reda på att det hela skulle dra igång på torsdag kväll....
Jag LEVER ju i ett komplett återbrukshem. Få saker i vårt möblemang, i vårt hushåll är nyproducerade. Undantaget är madrasser och elektronik....
Jag tänker sällan på mitt och familjens livsstil som speciellt bohemisk eller annorlunda. Men jo... Visst skiljer sig vårt hem från de flestas. Och min känsla är inte att det är skabbigt eller fult! (Snarare tvärtom.....)
Att återge detta....
Att engagera och entusiasmera....
Att starta upp tankar och idéer.
Att påvisa hur mycket man faktiskt kan göra av gamla saker.
Och att kvalitén på gamla pryttlar i jämförelse med nyproducerat är överlägsen.
Det vill jag göra!
Jag HOPPAS att jag lyckas!

6 kommentarer:

  1. Vad roligt att kursen drar igång nu,
    och är helt övertygad om att det blir en bra kurs !
    OM det hade funnits här i Sundsvall skulle jag absolut anmäla mig.
    Detta slit och släng gör mig galen!
    Ett bra (eller, njaa, ett dåligt, exempel är väl förra veckans avsnitt av Lyxfällan på TV3, om tjejen som slängde sina kläder när de blev smutsiga!!
    Och i hennes fall var det dessutom dyra designerplagg... Suck!
    Och närman tittar i våra soptunnor här på gården, de är tyvärr alldeles för stora, så folk tar chansen att slänga allt möjligt där. Småmöbler, skrivare, kläder, stekpannor osv osv..
    Och det mesta ser inte ens slitet ut!
    Vad är det med folk!? (en del,tack och lov tror jag de allra flesta inser vansinnet i det hela..)

    Det blev en lååång kommentar det här,
    men avslutar nu...
    Med ett, TREVLIG HELG!

    SvaraRadera
  2. Det låter som om du är ypperlig kursledare för den här kursen ;-)

    SvaraRadera
  3. Wow, det låter verkligen spännande. Det är ju verkligen en utmaning att frälsa människor med sånt som man själv ser som så självklart, men det låter som att du kommer att lyckas bra :)

    SvaraRadera
  4. Vad kul kurs! Fler borde göra som du :) Ditt hem är personligt och vackert! Tänk vad mycket fint folk kastar och köper sedan nytt som ofta är sämre kvalitet dessutom. Gamla saker håller ju! Jag har också tagit tillvara mycket och byggde upp mycket av mitt hem på det viset när jag bodde i Stockholm. :)
    Och som du skrev tar man ju tillvara fräscha saker och inte gammalt och skabbigt. Lycka till med kursen! Och trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Fantastiskt och helt rätti tiden. Fler borde tänka på detta.
    Visserligen vill vi ju inte ha alldeles för mycket konkurens så när de tänker återbruk så kan de ju tänka på allt som vi inte samlar på. :)
    Kommer du att lägga upp tips och idéer på bloggen?

    SvaraRadera
  6. Om någon lyckas så är det Du! Lycka till!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!