Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

lördag 23 oktober 2010

En liten lördagsrunda!!!!

Lördag = Loppis!!!!
Idag blev det först en liten sväng till Brålanda där jag och Loppisväninnan avverkade fyra loppisar...
Två nya koppar till min udda-koppssamling blev det.... En femma styck!
Det här vackra fatet spanade jag in redan i skylten på ena loppiset. En liiiiiten flisa var ur under ena kanten och drog nog ner priset; 30kr!Det är Rörstrand, märkt 181 undertill och avsett att hänga på väggen. Hursomhelst mycket läckert! Är det nån som har koll på formgivare tro??

En liten tur till Dals Rostock och en mysig liten privat loppis/butik utmynnade för min del i ett litet julinköp! Svårt att få bilden bra men 50kr för denna lilla silverfågel till julgranen gav jag gärna!
Vi hastade även in på tre loppisar i Mellerud. På en av dem fann jag dessa tre dukar för sammanlagt en tia. Någon som vet mer om vem som står bakom signaturen "Hilja"?
Oavsett så är de precis rätt stil på juldukar för det Retro-Tokiga hemmet!
Ha det fortsatt gott i vintermörkret!!!

7 kommentarer:

  1. Dukarna gillade jag skarpt.
    Ingen koll på fatet tyvärr, men det är snyggt.

    SvaraRadera
  2. Såå fina loppisfynd! Muggarna var ljuvliga och fåglarna sååå läckra!

    SvaraRadera
  3. Tror jag sett ett till fat i samma serie, men vet tyvärr inget om det.

    SvaraRadera
  4. Härliga fynd igen! Du är en verklig superfyndare! Nu var det ett tag sedan jag kikade in, vet ej var dagarna försvinner ibland. Så jag hade några inlägg att ta igen här. Får passa på såhär en lördagkväll, när barnen lagt sig - att blogga runt.

    SvaraRadera
  5. Jag har heller ingen kunskap att komma med.
    Väggdekorationen tilltalar den inneboende ingenjören.

    SvaraRadera
  6. Dom där dukarna för mig tillbaka till barndomen direkt. Helt underbara! :)

    SvaraRadera
  7. Hei! Jeg er en norsk blogger som akkurat har flyttet til Brålanda. Hvilke loppiser her i området vil du anbefale? Hvilke er de beste på utvalg og pris? Tack så mycket:)

    anne
    anneviken.blogspot.com

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!