Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

måndag 18 oktober 2010

En oväntad gåva!

Idag fick jag oväntat men synnerligen välkommet besök....
Kommer ni ihåg grannfrun med de underbara lakanen??
Hennes dotter S, en tjej som gick några klasser under mig i skolan knackade på dörren... Hon hade älskat sitt och sina syskons vackra John-Blund lakan så och hade inte alls hängt med i svängarna när mor röjde ur förråden och skänkte bort det till mig....
GIVETVIS är återbruk och nyttjande av gamla saker som bäst när det får "gå i släkten"... Jag lämnade tillbaka lakanet med glädje och fick i gengäld den här!!!!!!!!Se hur hemmastadd den är hos mig redan..... Söta S hade bläddrat igenom min blogg och läst om hur jag suktade efter min väninna A:s vackra plåtburk.... Och kommit på att hon hade en likadan ute i sitt förråd!!!!
Jag blev tokglad!!!
Min snälla grannfru hade även skickat med en duk till mig!
En härligt mustig orange.....
Den satt som en smäck i min orange/gröna hall....
Här skymtar den goa burken igen... Jag har varit ute och handlat presenter till min "nr 3" som fyller hela nio år på torsdag.... Sprang på denna underbara vaxduk när jag shoppade mig.... Visst är det en härlig bloggplats jag har vid vårt matrumsbord??

8 kommentarer:

  1. Burken är jättefin!
    Och jag tycker att dina turkosa ljusstakar och den turkosa duken är så himla snygga!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Oj vilken tur du har gumman! =) <3

    Snäääälla kom in och rösta hos mig, vill så gärna att minstingen skall få denna vimpel till sin lilla vrå.. <3

    Kraaaaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  3. WOW. Vilken fantastisk plåtburk. Underbar!

    SvaraRadera
  4. SV: Tusen tack gumman! <3

    Verkar dock inte som mitt namnförslag kommer att vinna..har ju aldrig sytt en vimpel men jag får väl försöka då..suck..är ju alltid roligare med saker andra skapar.. =/

    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  5. Vilken trevlig blogg du har! Min bardoms limpskivor låg alltid i en sådan burk. Verkligen nostalgi.

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig blogg du har. Jag tror du skulle gilla klänningar från Cissi och Selma sydda i vintage-tyger.
    http://www.cissiochselma.se/marken/rino-c-187-1.aspx
    och
    http://www.cissiochselma.se/spooon-klanning-monster-p-572-c-201.aspx
    Vad sägs?
    //Lisa

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!