Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

måndag 11 oktober 2010

Flashigt 70-tal möter 2010-talet!!!!

ÄNTLIGEN har jag tapetserat min trapphall! Resultatet blev inget för den försiktige men jag är übernöjd! Det blev precis som jag tänkte mig!
Läget har varit en smula svårjobbat då det har fått monteras byggställning varje gång jag har grejat.
Och en trappvägg är hööööööög!!!!
Jag valde att tapetsera en stor och en liten vägg med Gittes underbara lejongula blomstertapet.
De andra väggarna är målade i en tråkbeige, hemmablandad färg. Flashigt 70-tal möter räddhågset och diskret 2010-tal.
Dock tycker jag att det beiga gjorde sig här. Det låter det lejongula flashet komma fram.... Det är lite synd att fulaste luftvärmepumpen sitter som en böld mitt på min fina vägg.... Men, men... Den gör ju gott för hela huset nu i vinter så jag får väl står ut.....
Nu är det "bara" lite kompletterande lister och ett nytt golv kvar.....
Och städning!
För er som inte provat.... Testa retro-tapeter!!!! Gitte har en länk på sin blogg till alla sina godingar som hon har till salu!
Det blir en helt annan känsla och kvalitéten är outstanding!

10 kommentarer:

  1. Är så jäklars glad för att få se den här uppsatt. Den var ÄNNU fräckare än jag trodde. Jag har ju liksom bara bligat på en meter eller så. WOW!

    SvaraRadera
  2. Tro det eller ej,
    men just den tapeten fick en av mina döttrar i sitt rum när vi byggde -76!
    Nostalgi,- och en massa minnen som ploppar upp...

    Kram

    SvaraRadera
  3. Blev superläckert! Förstår verkligen att du är nöjd! =)
    Hmm det går inte att lacka "skalet" på värmepumpen i nån mer "passande" färg?

    SV: Mmm jag har haft en period med stort pysselbehov nu..får ligga lite på hyllan nu när jag ägnar mig mer åt tradera försäljning just för stunden..men snart så kan jag pyssla mer igen.. =)

    Har accepterat det hela med mormor mer nu och försöker bara tänka positivt, klart hon skall bli friskt! =)

    Ha en toppenvecka gumman!
    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  4. Den var blommig må jag säga, men inget som skämmer:) Superhäftig!! Nostalgin är på topp när man tänker tillbaka på sin barndom, som det står i sången...mina flickrumstapeter var storblommiga i gult och brunt...murri murr

    SvaraRadera
  5. Oj, vad härligt mysigt det blev!!! Blir så sugen på att tapetsera igen - men vad tusan - man skulle uppfinna nåt så det var lätt att byta tapet var och vartannat år :)
    Här strålar frostig sol och jag önskar dig en finfin onsdag!!!

    kramar Lycke

    SvaraRadera
  6. MMmm, jättemysigt var det :) Har du tatt bort din andra blogg?!? Försökte gå in där upprepade gånger tidigare, men lyckades inte? Är ju förstås jobbigt med två bloggar :)
    Frågade tidigare om en vaxduk du hade på bordet. Den där ljusblå med vit spets på! Är nyfiken på var du fick tag på den! Vet att Persilja har en likadan, men den fann hon i en stad söderut i en liten affär!

    Morgonkramar Lycke

    SvaraRadera
  7. SV: Mmm jag blev så himla glad när jag hittade henne, dom har ju en förmåga att bli så himla dyr numera..suck..125kr tyckte jag var snudd på för dyrt, men hämtade henne i alla fall precis innan jag skulle gå.. =) hihi..

    Ha en fortsatt toppenvecka gumman!
    Kraaaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  8. Vad händig du är! Det blev jättesnyggt!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!