Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

lördag 2 oktober 2010

Porslin och burkar!

Sicken en loppisrunda det blev idag!!!!
På Pingstkyrkans relativt nyöppnade second hand i Trollhättan hittade jag dessa fyra snygga kaffekoppar. Rörstrands Kadett.
Även denna hamnade i korgen. Rörstrands Trio.
Koppen var inte märkt men jag har ett par djupa tallrikar av den gula varianten sedan tidigare. På de tallrikarna kan jag urskilja tillverkningsår 1958.....Lite nya glada retroglas slank också med.
Gillar ni porslin och glas så är Pingstkyrkans loppis i Trollhättan ett kanonställe!!!
Scouterna i Vänersborg hade loppis mitt ute i skogen (kändes det som iallafall) En ny jobbmugg till samlingen hittade jag....
....och så....
Bästa fyndet!!!!!!
Vem känner inte igen Triett-burkarna? Så härliga! Och de blev mina för endast 40 kr!!!!!!
Dagens bästa fynd blev inte sämre av att det kom fram en man i 65-årsåldern till mig när jag stod och betalade. "De där får du vara rädd om för de stal jag kakor ur när jag var liten!" sa han till mig. Jag lovade att förvalta dem väl.....
Själv tycker jag ju att de hamnat i ett ganska gott sällskap......

14 kommentarer:

  1. Åååå vilka underbara fynd du gjort !!
    Klart burkarna är i gott förvar , de bor ju hos dig numera och de pryder verkligen sin plats ! :)
    Önskar dig en mysig lördagskväll !
    Varma kramar / Berith :)

    SvaraRadera
  2. Hej! Alltid kul att kolla andras loppis-fynd :) Triett-burkarna är ju så fina. Vilket fynd för 40 kr! Jag stal också kakor ur en sån när jag var liten :) Köpte nyligen också en sån, inte 40 kr men dock för 125 kr, även det ett förhållandevis bra pris, dom brukar vara mkt dyrare på t ex Tradera.

    SvaraRadera
  3. Åhh vad mycket härliga fynd du har gjort! Glasen var ju underbara ;-)

    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  4. Trevlig blogg!

    En triettburk i något sämre skick än din gick på auktion här i Vänersborg för runt 200:- förra veckan.

    MvH
    Emil

    SvaraRadera
  5. Grymma fynd! Du kan inte tänka dig byta bort en Kadett eller så? Jag har fat till allihopa, men saknar koppar...! Jag har ju ett paket att skicka ner då kan jag stoppa ner faten, eller så dyker ni kanske upp här..?! :-)

    SvaraRadera
  6. Vilka fynd! Glasen var ljuvliga! Vissa dagar bara händer det! ☺

    SvaraRadera
  7. Vilka fynd, jag blir så sugen att gå på loppis.

    Kram Heleena

    SvaraRadera
  8. 40kr för burkarna det är ju toppen billigt!
    Grattis!

    SvaraRadera
  9. Helt underbara fynd gumman! Alltid kul med lite "historia" bakom sakerna också.. =)

    SV: Mmm gillade boken och när man jobbar med saker till en julmarknad så sitter det bra med lite julinspiration redan nu.. =)

    Ha en toppenvecka gumman!
    Kraaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  10. Det var ett tag sen men nu har jag suttit här och insupit alla fantastiska loppisfynd. Ni verkar ha så himla bra loppisar!

    SvaraRadera
  11. helt galet fina mönster!!! Gillar en blommiga muggen !!!

    SvaraRadera
  12. Fantastiskt vad mycket fina saker du hittat! Jag som är född i början på 60-talet blir alldeles varm i kroppen av att se alla välbekanta grejer!

    SvaraRadera
  13. Många helt underbara fynd! Men kakburken är ju extra mycket värd nu när du har en historia att berätta om den :)
    Ha en härlig höstvecka!

    SvaraRadera
  14. Fina fynd! Den blommiga muggen är ju helt underbar, och glasen också!:)

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!