Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

tisdag 26 oktober 2010

Retrofika och roliga fynd!

Vanlig grå vardag....
Men goa vänners spontanbesök och lite sköna retromönster kan förgylla vilken höstig tisdagskväll som helst!
Småloppade mig lite på lunchrasten idag. Årets första julklapp till min tomtetokiga Loppisväninna inköptes. Bilden blev urdålig..., men en go nisse för en femma kändes som en bra början...
Sen hittade jag en liiiiiten vaxduksbit modell superduper-70-tal! Tre kronor.....
Lilla Majsan tyckte att den var helt okej under hennes mat!
Jag var ute en liten sväng på samma loppis igår.... Då fann jag detta underbara, stoooora lapptäcke!!!
En liten detaljbild....
I mitten av täcket finns det en kul detalj.....
60kr för detta fina kändes som ett kap!

12 kommentarer:

  1. Oj oj det var inte lite fynd du hade gjort på sistone! Toppenfynd! =)

    Kraaaaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  2. SV: Mmm när det går bra är det riktigt kul att pyssla, blir ännu en pysseljunta nästa vecka! =)

    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  3. Vackra färger och mönster. Och jag förstår att du blev förtjust i lapptäcket. Årtalet gör det ännu bättre.

    SvaraRadera
  4. Härliga fynd, och vilken supersöt liten kisse! :)

    SvaraRadera
  5. mimmulimia.ratata.fi27 oktober 2010 16:01

    *snor iväg med den lilla vaxduken, min kisse vill åxå ha den!*

    SvaraRadera
  6. Härliga fynd! Duken lyser verkligen 70-tal! Gillar färgerna :)
    Och stearinljusen du har på bordet är jättesnygga! Visst är det underbart nu med alla tända ljus?
    Ha det så gott!

    SvaraRadera
  7. Underbara små kaffekoppar och vaxduk! Ljuuuuvliga 70-tal. :-)

    SvaraRadera
  8. Wow Vilket fint lapptäcke!!!! Och det härliga retrofikat hade jag gärna bevistat - gillade dukningen skarpt..!

    Kramar lycke

    SvaraRadera
  9. Hej min kära Loppisråtta! Du borde vinna första pris i fyndning!! Det säger jag bara...=)

    SvaraRadera
  10. Härliga fynd du gjort, man blir såå glad av att hitta såna pärlor.

    /Mia :)

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!