Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

torsdag 14 oktober 2010

Textila fynd och galna katter.

Kolla! Detta überkitschiga tyg hittade jag på loppisen mitt emot jobbet igår. Ett antal stuvbitar blev mina för en Selma.... På favvoloppisen hittade jag denna härliga tygbonad för 12kr!!!!
Den funkar alldeles utmärkt i trappan....Idag har jag putsat fönster och bytt gardiner.... Lilla Maja Gräddnos trodde inte det var SANT när hon upptäckte ett helt knippe "lektrådar" i tv-rumsfönstret.... Hmmm.... Får väl se hur länge jag kan ha den gardinuppsättningen där....
Ha det gott i höstmörkret ni alla!

5 kommentarer:

  1. Va läckert tyget va!!!!!!!!!
    Ja dom andra grejerna va oxå fin fina :D

    SvaraRadera
  2. Lyckliga Maja äntligen något till henne.

    SvaraRadera
  3. Snygga saker du hittat och vilken "snäll" matte du är som fixar så fina leksaker!

    SvaraRadera
  4. Bonaden var ju jätte fin.
    Det finns mycket häftiga bonader. Problemet hos oss är att vi kan aldrig göra dem rättvisa för vi bor alldeles för trångt.
    Var skall du sätta upp den?

    SvaraRadera
  5. Åh vilket underbart tyg, det översta. Är galet avundsjuk :)
    Fin blogg förresten!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!