Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

lördag 27 november 2010

Advent!


Vaknar upp till hiskeliga mängder snö och kyla... Det är inte svårt att få adventsstämningen att infinna sig då....
På bordet väntar "adventsljusstaken" (teakbricka á la Karl H och ljus á la IKEA..., snacka om mix!)
Jag har farit som en tok och adventsblingat mitt hem.... Äntligen börjar min nytapetserade trapphall ta form... Mor i huset har fått en alldeles egen pysselplats! Inte det snyggaste kanske men ack så efterlängtat!!!
Idag ska jag ta mig an resten av adventsbelysningen.... Det är "bara" detta kvar nu....

5 kommentarer:

  1. Vad härligt ert kök ser ut! Dubbla stjärnor i fönstren ser ju bara såå härligt ut... och gardinerna sen då!
    Visst är det skönt med en egen pysselhörna - det behöver man verkligen!

    Ha en skön 1:a advent! Kram Lotten

    SvaraRadera
  2. Det är så härligt nu när man fått upp all adventsbelysning, helt plötsligt vill man gärna att det ska vara mörkt ute så mycket som möjligt så man kan ha allt tänt! :)

    SvaraRadera
  3. Gud så fint det ser ut att vara hemma hos dig. Jag har nästan likadana köksgardiner!
    Spana in de här klänningarna sydda av återbrukade tyger http://www.cissiochselma.se/marken/rino--retroklanningar-c-187-1.aspx
    Kanske något för dig?

    SvaraRadera
  4. Å vad härligt med en massa julstjärnor. Fint med två! :) Vad glad jag blev att du skrev det där med facebook. Har inte tänkt på om det funkat men då ser du alltså att jag uppdaterat. Kul! Jag är så himla kass på facevbook! :)

    SvaraRadera
  5. Det är alltid lika inspirerande att titta in här! :)

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!