Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

lördag 20 november 2010

Adventsgardin och underbar kompisduk!!

Igår fick jag ett infall och sydde om den fina retroduken som jag visade i förra inlägget. Numer antar den skepnaden av en alldeles utmärkt advents/jul-gardin här i mitt kök.... (Och JAAAA! Jag är alltid för tidig med adventsblinget... Kunde inte låta bli att sätta upp stjärnan också!)
Kanske får jag fundera över att kosta på min symaskin en service... Lilleman klagar över oljudet och gick resolut och hämtade sina hörselskydd när mamsen knattrade i gång med maskinen.... Sen måste jag bara visa....
Jag har inspirerat min goa väninna A till inköp av såväl retroporslin som retrotextilier.... Nu har hon bräckt mig!
Kolla vilken underbar duk som låg på hennes köksbord när vi tog en kopp kaffe tillsammans hemma hos henne häromdagen:
Mums!
Jag antar att den är en från 50-60-talet...
Idag toksnöar det hos mig här i Dalsland. Men jag ska njuta av det vita inifrån stugvärmen. Har drygt 20 fönster som ska putsas och pyntas inför advent!

5 kommentarer:

  1. Lyllo dig som kommit igång med julpyntningen! Sååå mysigt!

    SvaraRadera
  2. Åh, julgardiner redan. Ja i bland är det svårt att hålla sig. Vi har inte plockat fram det, men vi har varit och tittat på allt vårt julpynt.
    Fin fint blev det hos er.

    SvaraRadera
  3. Så mycket vackert i ett och samma inlägg! :)
    Jag tjuvstartade också lite med julpyntet igår, kunde inte hålla mig! Önskar att jag också hade en symaskin - och var lite duktigare på att använda en...
    Duken var jättefin och jag gillar verkligen den juliga designen på din blogg! :)

    SvaraRadera
  4. Å en sådan duk hade min farmor & farfar när jag var barn. Oj undrar vart den tagit vägen...
    Vilka fina julgardiner du har sytt :)

    SvaraRadera
  5. Visst påverkar den :) Får alltid dessa aha-upplevelser när jag ser vad som är på färde :)))
    Grattis till snön...och inte är det för tidigt..ska alldeles snart joina dig med mer julpynt..har bara inte riktigt orkat fortsätta än! Duken blev ju underbar som gardin - jättefin ju *****

    Kramar Lycke

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!