Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

fredag 5 november 2010

Errys brosch

Imorse var jag uppe före tuppen.... Klockan var fem när jag vaknade -pigg som en mört!!! Var inne hos Lycke..., som fått en så fin brosch från Erry..., som i sin tur hittat beskrivningen här.... (Blogglandias vägar äro outgrundliga.....)
Hursomhelst.... Broschen var så fin och verkade ganska enkel att göra så givetvis var jag tvungen att testa... Alltså... Innan kl sex i morse satt Retro-Tokan och klippte och tråcklade..., och VOILÁ!!!!Imorgon är det loppisrunda på agendan... Och i kvällningen ska jag och maken ut på galej..., och minsann om det inte blir en ny blombrosch fram på min svarta klänning då!!!

11 kommentarer:

  1. Snygg! Men pyssla den tiden...tror jag aldrig jag kommer att göra ;-)

    SvaraRadera
  2. Galej låter trevligt.
    Nu är det så länge sedan så jag kommer knappt ihåg hur det kändes.

    SvaraRadera
  3. Så fin broschen blev! Blir glad över att jag kunnat bidra till att föra inspirationen vidare, den broschen är så kul o lätt att göra! :)

    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  4. Åhhhh så fin! Sån skulle jag kunna tänka mig på en klänning jag med!

    SvaraRadera
  5. Jättesnygg brosch! Nu måste jag leta efter lite snyggt retrotyg så jag kan prova att pyssla ihop en själv! :)

    SvaraRadera
  6. Grymt snygg! En sån ska jag också göra!

    SvaraRadera
  7. Oj vad jättefin den blev!!! Och du har också en röd kappa?!? Min är alldeles för tunn för att ha på vintern, men har man mycket under så! Tack för din fina kommentar - mår bättre idag, men har haft en tung vecka då sömnen försvann alldeles..otäckt!
    Tror jag ska prova mig på en sån där brosch också när jag blir lite piggare! Hoppas du har en finfin måndagkväll goa du *****

    Kramar Lycke

    SvaraRadera
  8. Åh, den blev fin! Den kommer att vara supersnygg till en svart klänmning :)
    Är det ngt jag inte fixar så är det att hålla på med textil. Det blir bara snett och eländigt...
    Ha en jättefin fortsättning på veckan!

    SvaraRadera
  9. Fint! Skulle säkert funka som dekoration på enfärgad gardin!?

    SvaraRadera
  10. Va fina blommor, ännu en till sak på min önskelista till jultomten :)

    /fru Ljunggren
    http://retroprylar.blogspot.com/

    SvaraRadera
  11. Men ååååååå vilken härlig blogg...du kommer att bli min favorit <3

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!