Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

torsdag 18 november 2010

Loppisfynd inför advent


Härlig, underbar, vardagstråkig torsdagmorgon!!!
Alla barn (tre egna och min fina lilla "svärdotter") har åkt till skolan..., kvar sitter jag vid köksbordet med planen att blogga lite innan min yngste vaknar.
Snygg som få är jag....Mosters hemstickade raggisar och en klänning som jag köpte på loppis i veckan....
Kameran vill inte riktigt återge rätt kulör. Den är betydligt varmare i tonen irl... En tjuga var den definitivt värd...
Jag har jobbat i två dagar och då kunnat passa på att loppa mig lite på lunchen. Tomtarna invaderar just nu.... 4kr för denna tomteparad fick jag ge....
....och så lite tomtar som jag lägger undan som adventspresenter till Loppisväninnan....

En del jultextil har jag också hittat... En underbar, gigantisk bordsduk i nyskick fic jag punga ut 40kr för igår...
En liten närbild på mönstret....
Och så lite ovanligare.... Två lila löpare för en tia styck.... Funkar väl såväl till påsk som till jul!?
Och så sist ut... Tre bordstabletter i vaxduksmaterial. En femma styck. Ett rejält överpris då prislappen från Konsum på baksidan avslöjade att de kostat 4.50 nya.....;)
Även här trilskas kameran. Den bruna rundeln gör sig inte alls på bilden....
Nu är jag ledig resten av veckan.
Planen är att starta upp arbetet med att putsa alla fönster inför den stora adventsblingningen.....
Imorgon ska jag hem till min goa väninna T och pyssla. Jag kommer nog att fokusera på lite textilt pyssel och T ska nog scrappa.... Återkommer med resultatet....

6 kommentarer:

  1. Du måste komma och titta i mina packar med textilier :-)
    Färgsprakande fynd du har gjort.
    Det lila paret skulle jag ta fram till varje fullmåne.

    SvaraRadera
  2. Dukarna, mönstren är så fina.

    SvaraRadera
  3. De lila är ju underbara! Instämmer med Skaffaren - ta fram dem till fullmåne!

    SvaraRadera
  4. De lila löparna var bland det finaste jag sett! Hade velat ha dom framme jämt, oavsett årstid/högtid! :)

    SvaraRadera
  5. Underbara tinga som vanligt ! jag kanske måste slita mig från mina böcker! och fixa kommande advent!

    SvaraRadera
  6. Åh tokfina fynd du gjort gumman! Jag bara älskar din 20kr klänning, superfin! =)

    Ha en toppenvecka tjejen! <3
    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!