Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

torsdag 4 november 2010

Snart lackar det mot jul!

Var ute på en liten loppistur igår på lunchrasten. Till min glädje börjar det komma lite julsaker nu. Köpte så söta virkade hyllremsor för en femma styck. Duken med tomtarna är signerad "Christa" vilket är en ny designer för mig. Fyra kronor fick jag ge för den....En liten tomtetjej fick jag punga ut 40kr för... Men det var hon värd...
Hittade även två sköna påslakan...

En femma styck kändes definitivt som dagens kap!!

Lite uppgivet måste jag berätta att det, på ren svenska, sket sig med min återbrukskurs.
Det blev manfall och då det från början endast var fyra kursdeltagare så blev deltagarunderlaget alltför klent för att basera en kurs på. Tråkigt... Men sånt är livet!

2 kommentarer:

  1. Vad trist med kursen. Trodde att det fanns ett mycket större intresse.
    Fina textilier hittade du i alla fall.

    SvaraRadera
  2. Vad tråkigt med kursen! Folk inser nog inte vad mycket fint man kan hitta på med begagnat och återvunnet.
    Vilken tur du har som hittar påslakan! Jag hittar aldrig ngt sånt här... Men jag ska fortsätta hålla ögonen öppna, blir inspirerad :)
    Kram

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!