Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

lördag 18 december 2010

Julnörd?

I år nördar jag jul.
Totalt hämningslöst!
Och jag trivs med det!!!!
Julgranen var på plats redan på lucia.Jag struntar i alla pekpinnar vad gäller när julblinget ska upp.
Jag har fyra ungar, varav två tokförälskade tonåringar, vilket just nu gör att det känns som om jag bedriver en dåligt betald taxirörelse med all skjutsning hit och dit.
Kärt besvär givetvis..., men livet gasar på och satsar jag på traditionsenligt pyntande tillika matlagning dan före dopparedan så kommer jag att ligga som ett utbränt vrak när tomten kommer...., och det känner jag INTE för!!!!
Så..., bara så ni vet..., I´ll go with the flow och tar pyntandet i min takt och när lusten och tiden finns!!!!
En annan trevlig sak så här i juletid är alla roliga gåvor. Min goa väninna Tygbiten var här tidigare idag och överraskade mig med en fin scrappad julpåse med smarrigt innehåll:
Igår var jag hemma hos min tomtesamlande Loppisväninna. I min julklapp till henne hade jag packat in dessa båda gamla godingar.
Hon i sin tur hade ett antal klappar till mig;
En skål, Rörstrands Amanda!;
En emaljgryta med lock. Blir perfekt till julaftonens dopp i grytan....
Denna fina engelska kakburk:
Salt och pepparkvarn i porslin och teak:
Just nu sitter jag med datorn vid köksbordet och tittar ut mot ett snöigt vinterland! Visst är det gott med en vit advent, och framför allt: en vit jul!!!!!!!

11 kommentarer:

  1. Man ska ju göra som man själv känner för, när det gäller julen. Det är viktigast.

    Vilka fina loppisgrejer du fick. Skålen är jättesnygg.

    Kram

    SvaraRadera
  2. underbar emaljgryta ..suckar jag! Ja klart man klär sin gran när man vill!
    Jätte fin :)
    önskar dig o de dina en fin 4e advent!

    SvaraRadera
  3. Skit i alla och allt vad det gäller, håller med dig totalt. Kör på!!!

    SvaraRadera
  4. Låter skönt att julnörda och ta det i lagom takt. Så gör jag alltid. Börjar tidigt och sprider ut allt jag vill göra hela månaden.

    SvaraRadera
  5. Du har ju gjort det helt underbart juligt och fint hemma! Jag förstår att dina barn njuter i fulla drag av julen. Och vilken tid att vara nyförälskad på! Inget är ju härligare än ungdomens kärlek... Och det är en bra idé göra som du. Dvs vara ute i god tid. Ska jag försöka med nästa år! Nu ligger jag efter med det ena med det andra...
    Ha en härlig söndag!

    SvaraRadera
  6. Hej
    Vad fint julbord/vinterland med husen och belysning,så gjorde alltid vi när barnen var små och idag är det en av sakerna dom pratar varmt om och minns.Härligt att se igen!! och det där med att köra ja det minns jag och 23 åringen ,hon var alltid sen och jag fick köra på två hjul för hon skulle hinna till tåget och gymnasiet ha ha ,nu kan man sakna de där körningarna på nätter då bussar inte gick hem från Borås osv.Du är mitt uppe i det nu NJUT!
    härlig tid härliga ungar och så mysigt på bilderna God Jul och Gott Nytt År till er alla.
    Kram Lisbeth

    SvaraRadera
  7. Visst är det gôtt med jul!
    Jag har redan slukat chokladtomtarna.

    SvaraRadera
  8. Tycker att du har helt rätt inställningen! Jul är ju underbart och man vill hinna med så mycket som möjligt av pyntande, bakande, glöggmys, klappshopping och annat men det viktigaste är ju faktiskt att man tycker att det är kul.
    Fina klappar du fått av din vän, gillar särskilt Amanda-skålen.

    SvaraRadera
  9. Jo, jag tar det lugnt nu..har blivit tillsagd att ligga ner och vara arbetsledare..hehe..känner mig som en tjatmoster..men men..allt är så gott som färdigt här och varför ska man inte vila!
    Oj, vilka underbara klappar ni ger åt varann...gillade dem alla verkligen*****
    och så mysigt..älskar den där avdelningen med medaljongtapeten - det blev så himelens bra!
    Jo, jag började ju också jättetidigt med julpyntet..men så stannade det upp med ork o allt fram tills nu då allt fixats i sista minuten i allafall:)

    Kramar Lycke

    SvaraRadera
  10. Vilken fantastiskt fin emaljgryta med grisarna! Står det något märke under?

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!