Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

lördag 11 december 2010

Julstök och fynd!

Idag har vi städat i det Retro-Tokiga hemmet....
Efteråt mutas de motvilliga, städande barnen med lördagsgodis framför tvn.
Mina grabbar har dekorerat vårt färdigköpta pepparkakshus. Jag beundrar alla som fixar att baka egna hus. Jag har fullt upp att få ihop "Mor Annas".....
Matrummet är mysigt julblingat. Imorgon ska tomtarna få komma fram.....
En loppistur har jag hunnit med idag också!
"Fasen!" utbrast Loppisväninnan när vi var inne på loppis nr 2...., "Här hade jag kunnat ha en julklapp till dig om du inte varit med.....!"
Jag kunde bara nicka och hålla med.... Tur att man kan köpa klappar till sig själv! Fyra stycken kanonfina Gefle "Kenno" assietter för en tia styck:
Loppisväninnan brukar vara den som står för tomteinköpen, men idag hittade jag en tomte jag också. 35kr kändes helt okej för denna gamla tomtegubben....
En ny svart bricka med röda hjärtan för 2.50kr(!!!!!!!)
Ett grått IKEA-tyg för en femma:
Ha det gott i julpyntandet!!!

9 kommentarer:

  1. Du har det så otroligt mysigt hemma! En fröjd att se :) Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Rackarns vilket snyggt fat! Och oslagbart pris!

    Avis så det sjunger om det!

    /Josefin

    SvaraRadera
  3. va fint ni har det hemma, verkligen mysigt. Fatet för 2,50:- säljer man saker så billigt?!

    SvaraRadera
  4. Åhh precis en sådan tomte med flugsvamp har jag två stycken. Den ena fungerar som pennställ i mitt syrum och den andra får komma fram till jul!
    Vad härligt julblingat ni har det hemma!

    Kram Lotten

    SvaraRadera
  5. Va varmt och gemytligt det ser ut att vara hemma hos er! Även hos mig åker tomtarna fram vid Lucia. Var sak har sin tid så att säja...

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder och vilka fina fynd!

    SvaraRadera
  7. Har ni kvar 50-öringen i Dalsland?
    Då kanske man ska åka dit och handla :-)

    SvaraRadera
  8. Åhh märks att det var ett tag sen man tittade runt här i blogglandia..hihi..himmel va mycket fint du har fyndat och hunnit julpyssla..själv ligger jag lite i koma efter julmarknaden..men kommer nog igång snart.. =)

    Ha det gott gumman!
    Kraaaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  9. Mysigt i ert kök! Jag gillar den fyndade tomten!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!