Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

fredag 3 december 2010

Snökaos och jultextilier

Det har varit lite "seg-loppat" ett tag. Vi har haft ett totalt snökaos här i Dalsland så fokus har legat på det...Men i onsdags blev det en liten sväng efter jobbet...
Loppisarna dignar av goa jultextilier just nu.... En härligt "moffig" 70-talsgardin... Min kamera gillar till skillnad från mig, inte brunt så färgåtergivningen blir inte rättvisande....

Finaste gardinlängden... Blev kanonglad när jag hittade denna då jag har dukar i detta tyg tidigare -en klar favorit!
En fin gardinkappa med tillhörande cafégardiner....
Igår smet jag in på Rusta en sväng. Blir en smula anti då jag drabbas av denna totala jul/köp/sälj/hysteri.... Följaktligen ramlade jag ut från Rusta utan att ha handlat så mycket mer än garn, lite stearinljus och så dessa goa flugsvampar!!!!

Vägarna är snöröjda nu och även om vintern definitivt har invaderat så är den snällare nu än den var förra veckan. Imorgon ska jag och Loppisväninnan ta oss en sväng.... Förhoppningsvis blir det lite goa fynd som jag kan återkomma kring!





5 kommentarer:

  1. Hej Helena!
    OJ, så mycket snö ni har!!
    Du gör alltid galet många fina loppisfynd. Nu är det säkert en månad sedan jag hann in på loppis. Mitt loppisbegär går upp och ner. Jag är lika mycket en samlare som en rensare, så nu på senaste tiden har jag känt mig mätt på prylar. Men snart suger loppistarmen igen. gissar jag =)
    Mysigt ni har det i ert kök på bilderna nedan.

    SvaraRadera
  2. Det är alltid kul att hitta textilier. Svamparna är söta också.

    SvaraRadera
  3. Men va mycket snö! Jag inser snabbt att vi inte skall klaga här nere :)
    Gardin kappan i brunt är urläcker.

    SvaraRadera
  4. Oj vad mycket julstämning jag fick nu av alla dina fina jultyger!!! Och vad massa snö!!!! Har inte riktigt hängt med i hur mycket ni faktsikt fått där nere! Har har det snöat sakta och fint i helgen...enget kaos som tur är :)

    Andra adventskramar Till dig och de dina..

    ~Lycke

    SvaraRadera
  5. Vad mycket snö. Inte ofta man ser så mycket snö på en och samma gång. Vilka härliga julfynd du gjort. Gillar verkligen de där flugsvamparna :)

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!