Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

måndag 6 december 2010

Våga Vägra Julstress!?

På brödburken i mitt kök står det en samling roliga kannor som fått rollen som besticksställ.... I lördags var jag och Loppisvänninan ute på en runda och då fick jag kannan med rosa dekor i adventspresent av henne..... Jag fick även ett djupt Fiesta-fat.....Vi har som tradition att alltid ge varandra adventspresenter... Givetvis ska det vara loppisfyndade sådana. Det är verkligen roligt med en god vän som har totalt järnkoll på vad jag gillar!!!
Loppisturen då???
Jodå... Lite kul grejor blev det... Dessa två tittskåp, modell rustik, blev mina för 25kr/styck. Får se om jag pimpar dem eller om de får vara som de är.....
En bonad, design UllaS för en tia blev min. Jag tror aldrig att den är använd... Helt underbar!!!
Och så sist... En gardin för en tjuga....
Nu är andra ljuset tänt och den 24:e närmar sig med stormsteg.
Jag försöker att Våga Vägra julstress och köphysteri.... Vill bara njuta av den här tiden med all härlig belysning och alla goa tyger.... Om jag lyckas??? Hmmm.... Det återstår att se....;)

4 kommentarer:

  1. Bonaden är helt underbar, jag har inte sett det motivet förut, har själv en hel del.

    SvaraRadera
  2. Jag håller med Randiga Tråden.
    Har tittskåpen möjligen varit skruvlådor?
    Jag känner ingen juulstress. Vi har beställt doppekött och därmed torde julen vara i hamn.

    SvaraRadera
  3. Håller med Randiga Tråden, bonaden är underbar!
    Hoppas att du klarar dig undan den värsta julstressen, december går alldeles för fort...!

    SvaraRadera
  4. Hej! Du har en BLOG AWARD att hämta på min sida för du har en så fin blogg!
    Jag blev helt salig när jag såg bilden överst med brödburken och bilden på bonaden gjorde mig RETRO-TOKIG!
    Ha en bra dag KRAM!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!