Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

tisdag 8 februari 2011

Ett oväntat fynd!

Jag for iväg på en liten "måste-tur" tillsammans med min 18-åring och min 5-åring. När vi ändå var ute och for fick vi, liksom av en händelse, poppa in på favvo-loppisen. Dagens skörd blev ett tillskott i min samling bakelitbestick; En matkniv för 1:-
OCH....
Dagens mest oväntade fynd!
Värsta, häftigaste 70-talslampan! Den satt som en smäck uppe i min tämligen nytapetserade retrohall! Priset 55:- gick inte att pruta på!=)

11 kommentarer:

  1. Underbara fynd som vanligt gumman! Hmm samlar du på bakelit bestik?

    Kraaaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  2. Skitsnygg lampa! Matchar ju både tapet och guldram :)

    SvaraRadera
  3. NAAAAA, så roligt!! =) Som ett smäck som du sa!! GRATTIS till fyndet!

    SvaraRadera
  4. Vilka fina fynd!! Lampan passade ju perfekt till hallen - supersnyggt!! Inte illa o göra såna fynd bara så där :)

    SvaraRadera
  5. Nämen, åh vad häftig lampan är! Och den passar ju perfekt i taket där.

    SvaraRadera
  6. Häftig lampa du.... passade verkligen perfekt där i din hall.... såna backelitbestick är jag uppväxt med men du en varning... efter att mamma fick diskmaskin gick det hårt åt besticken.. de torkade o sprack i fästena... kanske finns det nåt att "smörja" med annars rekommenderar jag handdisk... tråkiga ja...:) för diskmaskin gillade dom inte.. Kram Annika

    SvaraRadera
  7. Helt underbar lampa, den passar ju perfekt i hallen! Så roligt när man hittar sådär klockrena fynd och inte behöver försöka "hitta på" någonstans att göra av allt man köper...

    SvaraRadera
  8. Jag har skrivit en dikt som innehåller bakelitbestick som gör ränder i smöret. Minnen från min morfar.
    Fina fynd!

    SvaraRadera
  9. Den lampan var snygg!
    Och vilka läckra tapeter du tapetserat med!

    Mvh Retroprylar!

    SvaraRadera
  10. Jag gillar din blogg och har precis startat en webbutik där gammalt möter nytt, vad tycker du om den? www.antikbothnia.se

    SvaraRadera
  11. Tjolahopp Helena!
    Tusen miljoner tack för kommentaren om Toarpskronan! Jag blev så himla glad!! Känns som man vunnit högsta vinsten när man får veta! Satt precis och dregglade över dina bästa fynd 2010. Hade inte tänkt åka på någon runda idag, men nu kan jag nog inte hålla mig. :) Tack igen, och ha en skön helg! Mvh AnnaSara från Loppisfyndat

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!