Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

måndag 21 februari 2011

Kaosnissan funderar.....

Har legat platt fall i magsjuka i helgen. Sovrumstvn har stått och surrat fram sina repriser. Två gånger har jag fått följa Lulu Carter när hon säljer eller slänger....
Det sätter onekligen igång lite tankar uppe i huvudet....

Behöver jag verkligen allt ögongodis som jag samlat på mig?

JAG tycker ju om mina brokiga hyllor men det ÄR mycket att plocka och mixtra med....

Hur många brickor och IRA-burkar "behövs" egentligen??

Hmmmm....



I sanningens namn används mycket för förvaring...
....och att det sedan är en ren ögonfröjd anser jag bara vara bonus!
Kruxet är att jag går igång på färg och form och vackra saker med en historik.
Mina älskade återbrukade hallgardiner som gifter sig alldeles utmärkt med.....

...min knäppa, underbara tapettavla!!!!
Min 18-åriga gammelkatt bryr sig inte om sin mattes bryderier.... Så länge han får ligga i matrumssoffan på gosefiltarna är han nöjd.... Matte sneglar på julgardinerna och funderar på att ta ner dem....(Hmmm... Såg att även julkudden låg kvar där på soffan.....)
....men nej! Jag trivs med dem! Och det är ju faktiskt blommor och inte tomtar på!!!
Hur är det med er, alla mina bloggvänner?
Är ni välordnade och organiserade? Eller är ni som jag!? Kaosnissar som någonstans ändå blir lite avundsjuka på dessa människor som kan sortera och slänga och ruta in livet och hemmet så att ordning och reda liksom infinner sig per automatik.
Jag ska nog slänga ut lite prylar på Tradera framöver tror jag....:-/

16 kommentarer:

  1. Det är synd att slänga och sälja om man tycker om sakerna. Det går alltid att stoppa in i något skåp eller en bananlåda och ställa undan tills man får lust att ta fram dem igen. Har man extremt dåligt med plats eller pengar så kan man sälja vissa saker.

    SvaraRadera
  2. hej Helena !!! Hur coolt som helst med alla dina prylar/kram

    SvaraRadera
  3. Åh, vad många fina burkar!! Vilket underbart köksskåp! Den där röda skärbrädan som är på fotot längst ner har jag i vit. Jag känner igen mig i din beskrivning. Kaos var det här. Kreativt kaos försöker jag att tänka. Det känns som att man blir lycklig av prylar :)

    SvaraRadera
  4. Jag älskar dina bilder från kökshyllorna! Jag är helt klart kaosartad.... blir lätt förälskad i fina saker och har svårt för att skiljas från dem! Men så värst avundsjuk är jag nog inte på ordningssamma.....

    SvaraRadera
  5. Behöver och behöver så länge du trivs med dina saker så tycker jag det är helt okej :) Lulu Carter rensar ju absurt mycket tycker jag. Men det är klart du ska testa med Tradera om du känner för det, där finns det lite pengar att tjäna :) har jag märkt ;)

    SvaraRadera
  6. Bara skrattar...och känner igen..förmycket att älska, förmycket att ta hand om!! man kanske kan rensa lite, Inte idag , en annan dag:)

    SvaraRadera
  7. Jag är både och. HAr för mycket saker och har väldigt svårt för att skiljas från fina fynd som jag köpt med hjärtat. Men jag älskar också att sortera och rensa. Så jag ägnar mig åt bägge sysslorna hela tiden, samla och rensa, och någon sa åt mig att det är konstigt att jag som har så mycket saker, ändå har någon slags ordning på dem.

    SvaraRadera
  8. Du har det så fint! Många och brokiga saker gör bara att hemmet känns ombonat tycker jag.
    Visst kan jag tycka att strama och moderna hem i svartvitt med ytterst få detaljer är vackra men jag vet inte om jag skulle vilja bo så. Alla vackra saker jag har i hemmet gör mig lycklig så då vore det synd att göra sig av med dom. (Fast jag fick i alla fall till en garderobsrensning igår, gamla noppiga kläder med usel passform kan man faktiskt klara sig utan.)

    SvaraRadera
  9. Bara fin-fina grejjer! Me like!

    SvaraRadera
  10. Åh, helt fantastiskt! Blir helt glad av att se dina bilder :)

    SvaraRadera
  11. Jag är ganska organiserad och ordentlig men jag älskar färgglada retroprylar och tycker det ser mysigt ut hos dej och har en del jag med. Men visst funderar man ibland på om man skulle sluta släpa hem så många grejer eftersom man redan har vad man behöver...Som tur är suger det snart i loppistarmen så man kan ge sej ut på skattjakt igen :-)
    Har ockå en sån där röd skärbräda och många burkar i samma stil som dej .

    SvaraRadera
  12. Jag tycker allting ser högst nödvändigt ut! Om inte annat så är det kanonsnyggt.

    SvaraRadera
  13. Jag är precis som dig gumman..hihi..och jag kan inte tänka mig att leva i något annat än mitt eget lilla privata "kaos"..trivs inte alls när det blir för "rent".. =)
    Jag tycker ditt hem är underbart hemtrevligt mysigt ombonat inspirerande bohem chic! Love it! <3

    Kraaaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  14. jag dööör vad snyggt du har det hemma!!!
    jag har också kärlek till 70-talet och speciellt tygerna :) trodde inte det fanns konkurrens om alla vackra gardiner jag hittar på loppisar.
    du rockar lady!
    hälsningar från böns gård, rölanda, ed.

    SvaraRadera
  15. Jag tycker inte att du har en enda pryl för mycket! Inte på bilderna iallafall. Jag önskar jag hade det som du. Det är så inspirerande. Jag ser inget kaos...
    Tycker inte du att Lulu kastar lite väl fina saker ibland? Kram

    SvaraRadera
  16. hihi, jag har perioder - när jag tar undan och renasr..ställer ner i källaren! Gör inte om misstaget att slänga för mycket. Rätt vad det är vill man ha dem igen :)
    Kramis Lycke

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!