Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

lördag 5 februari 2011

Loppis är terapi!

Ljuvliga lördag....
Och ljuvlig, energigivande retrorunda tillsammans med Loppisväninnnan. Som synes blev det en del att bära hem.....;)Vi började på Pingstkyrkans second hand i Uddevalla. Kön var lång utanför när vi anlände strax innan öppningsdax.
Det första jag ramlade över när jag kom in var fem stycken Gefle Dorothy mattallrikar för en tia styck. I skick som nya!!!
Bredvid dem stod det lilla kaffefatet Gustavsberg Lotus Gul. 20kr fick jag ge... Tycker den dekoren är outstanding! På samma ställe hittade jag även tre djupa fat, Gefle Svalan som jag fick punga ut sammanlagt 25kr för.På denna bilden hamnade även tre djupa Grön Anna-fat som jag hittade på en loppis i närheten av Pingstkyrkan. Pappsen samlar på den servisen och nu har jag kirrat hans födelsedagspresent hela två månader i förväg. 90kr fick jag ge för alla tre. (Grön Anna är svåååårt att hitta till ett bra pris!)
På Pingstkyrkan hittade jag även en blus till mig själv för en tjuga.
En häftig grön vårduk men skön blomapplikation -10kr. Lite gardinfrans för en tia och en påse med säkerhetsnålar för en femma.
Efter Uddevallaloppisarna bar det av mot Vänersborg. På Röda Korsets secondhand hittade jag sex likadana handdukar i underbar 70-talsfrotté... Den flerfärgade handduken fyndade jag i Uddevalla;)
Ovanligt matchat i det Retro-tokiga hemmet!!!!!=)))
Aaaahhhhh....
Loppis ÄR ren terapi!!! Min äldste son är sjuk just nu och vi åker in och ut på sjukhus mest hela tiden. Att få komma ut på retrorunda tillsammans med goa Loppisväninnan idag var precis vad ett stressat mammahjärta behövde!

15 kommentarer:

  1. Va fin grejer du hittat....

    SvaraRadera
  2. Åh vilka underbara fynd du gjort.... härligt med loppis igen efter alla helger... fick passer 2 stycken idag o dreglade kraftigt...:) men grabbarna där ja jobbar var INTE loppissugna.... de shoppar lite andra grejer de..:) kRam o hoppas allt ordnar sig.. Annika

    SvaraRadera
  3. Grattis till en lyckad runda! Dorothy i nyskick för 10 pix styck - det kan man bara drömma om här i trakten...

    SvaraRadera
  4. Härliga saker du hittade, handdukarna var jättefina! Hoppas att allt ordnar sig med din son!

    SvaraRadera
  5. Vilka fina fynd du gjort idag. Sådana där handdukar minns jag från min barndom, min mormor hade/har sådana. Man kanske skulle leta i hennes skåp :)
    Hoppas det är bättre iaf med sonen nu och att ni fått något svar på vad som felar. /Kram

    SvaraRadera
  6. Vilken fin blogg jag snubblade in på.. Håller med dig, älskar att gå i second hand butiker och på olika typer av loppis. Hoppas sonen snart kryar på sig!

    SvaraRadera
  7. Underbara fynd gumman! =)

    Hoppas verkligen att sonen blir frisk snart.. <3

    Kraaaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  8. Jättefina fynd! Man blir alldeles lycklig av att kika in på din blogg!! Hög "vill-ha"faktor ;)

    SvaraRadera
  9. Hoppas sonen blir frisk snart! Ja, loppis är bra för själen :-)

    SvaraRadera
  10. Håller verkligen med om att loppis är terapi:-)

    SvaraRadera
  11. Jag får någon konstig minneskänsla av tallriken längst ner till höger på första bilden, vet inte om vi kanske haft sådana någongång när jag var barn. SOm vanligt en massa roliga fynd. Inte så ofta man hittar frotté i gott skick.
    Hoppas att din son kryar på sig!

    SvaraRadera
  12. Visst är det härligt att få komma iväg och loppa lite, det kan man behöva för att rensa tankarna.
    Hoppas att allt ordnar sig med sonen!

    SvaraRadera
  13. Fina saker du hittat, speciellt Lotus gul. Loppis-shopping är det bästa! :) Är det okej att jag länkar till din blogg? Tror jag kan ha frågat tidigare, men jag har nog glömt att kolla efter svar ;) Hoppas din son kryar på sig!

    SvaraRadera
  14. Googlade mig hit via Gittes FB-logg.
    Lampan blev snygg med tapeterna..
    Fint retrohem ni har :-)

    SvaraRadera
  15. Tack för en jätte härlig blogg!
    Loppisar ÄR terapi! Varje lördagmorgon är min dag!
    Kolla gärna in på min blogg där även jag lägger ut mina senaste fynd!
    Ha en fin kväll!
    Mvh
    Linda/DollybirdRetro

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!