Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

lördag 26 februari 2011

Vilket lapptäcke!

Jag var inne på lilla favvoloppisen bredvid jobbet igår. Och hittade ett sånt där oväntat, kul fynd: För 75kr köpte jag det finaste lapptäcket....
Vilket arbete att foga samman alla dessa sexkantiga tygbitar! Och vilka underbara tygbitar sen!
Lapptäcket funkar med god marginal som överkast på en enkelsäng. Baksidan är fodrad med ett enkelt, vackert äppelgrönt tyg.
Mannen min ligger däckad i magsjuka och har idag legat inkrupen under lapptäcket.
Oooopps!
Får inte glömma mitt andra lilla fynd:
En fin liten emaljmugg för en femma. Kanten är lite skrapad men då mina emaljmuggar får tjänstgöra som pennsställ så spelar det inte någon större roll!
Jag tröstar mig med dessa fynd idag. Åkte inte ut på någon lördagsloppis. Maken är som sagt var dålig och även nioåringen har magsjuka. Känns inte riktigt schysst att lämna huset då...

9 kommentarer:

  1. Vilka fynd! Jättefint lapptäcke i bästa retrostuk. Smart att ha emaljmuggen som pennställ :)

    SvaraRadera
  2. Wow vilket superfynd! JAg har tänkt såå länge att jag skall testa att sy något liknande men aldrig kommit till skott...

    SvaraRadera
  3. Hälsa mannen!
    Här är det väna hustrun som ligger under täcket. Även Balder Karlsson är konvalescent. Dom kamperar ihop.

    SvaraRadera
  4. hej! vilken fin blogg!
    här måste jag hänga!!!
    jag älskar loppisar och min favvo är ett ställe som heter 7:an i mellerud.
    inte långt från mitt jobb.
    snygg och verkligen mysig här hos dig ♥

    SvaraRadera
  5. Oj vilka fynd! Superfina verkligen! =)

    SV: Ja det verkar vara så att jag bor låååångt ifrån alla mina likasinnade bloggvänner tyvärr..men ni får väl ta en semestertripp till vackra hälsingland nån gång.. ;) hihi..

    Hoppas killarna kryar på sig snart! <3
    Kraaaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  6. Vilket underbart lapptäcke! Jag beundrar alla som orkar ge sig på att försöka göra något liknande, själv gör jag helst som du och fyndar det färdigt på loppis. ;)

    SvaraRadera
  7. hej igen!
    var på 7:an i går och letade lapptäcke...
    men det blev en stor värphöna :)
    c ya//

    SvaraRadera
  8. Det må jag säga var ett riktigt fynd! 75 kronor bara för ett så fint lapptäcke. Känns som att det är dina "70-taliga" färger :)
    Kram och ha en bra dag trots sjukdomar i familjen.

    SvaraRadera
  9. Måste ju vara ett otroligt jobb att sy ett sådant lapptäcke, så 75 kronor är ju nästan gratis i sammanhanget.

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!