Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

söndag 20 mars 2011

Dagens första kopp kaffe....

Inget är som dagens första kopp kaffe. I synnerhet när den avnjuts i ensamhet i ett morgongryende kök....
Mmm..... Mammalyx!
Slutet på helgen närmar sig med skrämmande hastighet. Det blev ingen lördagsloppis igår då mannen min var utflugen.... Men vi har sysselsatt oss med annat....
Tacos på helgen är aldrig fel!
Och mamman har vår/påskpiffat en del. Har fått upp en del våriga gardiner. Det blev lite kul med udda gardiner i trapphallen tycker jag. I samma färgställning som mina tapeter.
Tavlan på väggen målade jag när jag som 19-åring gick med min förstfödde i magen.... I år blir han 19 år! *huvva*
Första påsktuppen har kommit upp. Men i takt med att fönster och skänkar torkas ur och fräschas upp ska det komma fler! =)






10 kommentarer:

  1. Du har så fint hemma! Sagt det många gånger förr men det tål ju att upprepas. :D
    Tavlan du målat ser ut att vara jättefin och mysigt nu med allt gult som lyser upp i väntan på den riktiga våren! Ha en toppenfin söndag!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. god morgon du grönögda!
    morgonkaffe utan barn... :)
    vilka ljuvliga gardiner du har.
    köksmöblemanget där har vi också. fast i mintgrönt. köptes på returen i lång-ed för 200 kr. bord + 4 stolar. de tog inte mer pga fägen som jag bara älskar! idag lite sol på nästippen. köra lite snabeldrake åsså tvätta. ständigt denna syssla, men ok tycker jag.
    snygg påsk-layout på din blogg.
    ha en härlig dag ♥

    SvaraRadera
  3. Jag älskar också att gå upp tidigt när ingen mer är vaken! Bästa tiden på dagen! Vad fint du har det!

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt det ser ut ...jag är ingen morgonmänniska..njuter av liknande stunden på kvällen när andra lagt sig:)

    SvaraRadera
  5. Blir så glad över alla vackra färger hos dig,
    tapeten (det har jag säkert sagt förut) hade vi i huset vi byggde -74. Älskade den!

    Fortsatt skön söndag raring!!

    SvaraRadera
  6. Vilken fin tupp. och den där tapeten..älskar den ju! Ser jättemysigt ut med gardinerna. Måste nog skaffa mer påskpyssel jag som nästan inget har!
    Tack för goa orden om liten och koliken kära du! Tror det börjat blir lite bättre när jag provar med fänkålste som någon tipsade. Får se på några dagar. Inte kul nej när bebis skriker..
    Många soliga kramar Lycke

    SvaraRadera
  7. Blir lika härligt glad varje gång jag ser dina inlägg, så mycket fina färger. :) Och karotten som du har apelsiner i var rysligt snygg.

    SvaraRadera
  8. jag igen!
    tack för sms:)
    vad som ställer till en ev lunch ihop är att jag inte vet om jag har lunch kl 11, 12 eller 13... beror alltid på vilka lektionen jag får.
    så hur göra?
    kram och god morgon du sköna grönögda :)

    SvaraRadera
  9. Ja den första muggen kaffe på morgonen är så god. Får man sen sitta och njuta av den i ett tomt kök så blir den extra god. Det är så skönt med de där morgnarna som man slipper stressa igenom.

    SvaraRadera
  10. EN stillsam stund på morgonen, när man är den enda vakna-det är underbart!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!