Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

fredag 25 mars 2011

En återblick och ny header

Ikväll har jag, med tonårsprinsessans hjälp, lekt lite med bilder.....
En ny header blev resultatet.... Jag har retrobloggat sedan februari 2009 så det finns mycket bilder att välja mellan...
Är en återbruksnörd ut i fingerspetsarna. Det är få saker i vårt retro-tokiga hem som är nyinköpta. Varför köpa nyproducerat, massproducerat och dyrt när man kan få tag på gammalt, vackert, personligt så mycket billigare och med så mycket bättre kvalitét?
Och mannen min är lite lagd åt samma håll, men då mer vad gäller fordon. Hittade denna underbara sommarbild i bloggen. En tur med vår "badtraktor" i slutet av juni 2009.....
Jag gillar att pilla, knepa och knåpa. Här har det både sytts och målats...
Och HERREGUUUUUD vad mycket textilier jag har!!!!
Jaaa govänner.... Det var ett liiiitet axplock ur mina bloggömmor.... Ha en go helg!

10 kommentarer:

  1. Kul att se lite ur dina gömmor, och vad fin nya headern blev.

    Jag bara älskar tyget upp till vänster i sista collaget!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Jättefina bilder i headern. Glada och härliga färger och mönster.

    SvaraRadera
  3. Så fin header, jag borde verkligen byta men det blir inte av.

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder!
    Som man blir super glad av!
    Tack tack för dem och trevlig helg på dig med

    Kram Marina

    SvaraRadera
  5. Jättefint! Härliga bilder!

    SvaraRadera
  6. halloj tjejen!
    jösses vad fint du gjort. och så mycket mysigt du har. men vad är en bad-traktor?
    jag kan tyvärr inte göra nånting i min blogg, för jag fattar ingenting ang det tekniska...
    kram du fina tjej ♥

    SvaraRadera
  7. Bad-traktor är en grålle med kärra bakpå där vi lastar upp alla badsugna barn sommartid och åker upp till vår lilla sjö som ligger 2 km från där vi bor! =))))

    SvaraRadera
  8. Vilken läcker sammanfattning i bilder! :)
    Hade ingen aning om att du var så duktig på att måla!

    SvaraRadera
  9. Oh, ser att du också har emma-koppar! Älskar dom!

    Vilka fina bilder! Och vilka fina målningar du gjort!

    /Josefin

    SvaraRadera
  10. Superkul att få se ett axplock ur dina gömmor gumman! Så mycket fint! =)

    Kraaaaaaam
    Sanna

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!