Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

måndag 14 mars 2011

En tuppfru!

Ljuvlig, tråkig, vardaglig marsmåndag.
En heldag i telefonbokningen/rådgivningen på jobbet...., med avbrott för lunch och en sedvanlig tur bort till favvoloppisen där jag idag gjorde av med hela 21kr!
Tre smörgåsgafflar med tillhörande knivar. Storleken är något mindre än de på de bakelitbestick jag redan har, men huset bebos ju även av människor med lite mindre händer... Sedan hittade jag något kul. Sedan ett antal år bor denna röda tupp hemma hos mig. Han står framme året runt för jag gillar honom på nåt sätt. Och så värst "påskig" är han ju inte.... Idag hittade jag en fru till honom. *Mycket nöjd!*
Imorgon är det jobbdax igen och sedan blir det hemstudier för hela slanten resten av veckan!
Ha det gott!


9 kommentarer:

  1. Gu´så fina tuppar!!! Jag tycker att det är svårt att hitta snyggt retropåskpynt. Men dessa var verkligen helläckra!!!

    SvaraRadera
  2. Läckra fynd! Gillar besticken :)

    SvaraRadera
  3. Tack för besöket hos mig. Fladdermusen är av tyg :) Kul du gillade den! Ha det fint!

    SvaraRadera
  4. Fina fynd som vanligt gumman! Springer på dessa olika bakelitbestick lite nu och då och då tänker jag på dig men vågar inte köpa.. =) hihi..

    SV: Ja jag är evigt tacksam att jag är hemma med familjen igen, kunde ha gått riktigt illa..men men nu skall vi bara se det positiva här i livet och kämpa framåt..

    Sköt om dig gumman!
    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  5. Ja att hitta roligt retropåskpynt är inte lätt, men du har lyckats dubbelt upp!

    SvaraRadera
  6. wow! jag var där igår jag med... hittade en gul gris i uppförsbacke (?)... ett saltkar av porslin, alltså. två glassskedar till dotterns kommande café, en rad med kycklingar i papper (kan man ha i ett fönster t ex). dock var inte gosshuvudet kvar... *gråterenskvätt*
    fina fynd du gjorde :) besticken hade jag som barn hemma i floda.
    kram fån en loppa till en annan.
    ha en fin dag//♥

    SvaraRadera
  7. Vilken fin tuppfru, det är alltid kul när man trillar över ett loppisfynd som passar perfekt med något man redan har hemma. :)

    SvaraRadera
  8. Såna bestick hade vi hemma när jag var "liten"..

    Roligt att du hittade mig på FB!
    (har ett krånglande bredband just nu,
    så jag är lite fåordig både på FB och i Bloglandia, blir så trött på att jag bara slängs ut hela tiden...)

    Ha en riktigt fin och trevlig tisdag fina du!!

    SvaraRadera
  9. Du får måla ögonfransar på "tuppfrun".

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!