Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

måndag 7 mars 2011

Lite helgloppande.....

I helgen åkte jag och bästaste Loppisväninnan på ett maximegaloppis i Båberg utanför Trollhättan. Det bjöds på mycket fint. Och mycket dyrt. Och säkert en hel del väldigt prisvärt också.
Jag är funtad på så vis att jag vill gå och strosa.... Kika lite i fred och på det lugna sättet.
Det fanns inte en chans inne på Båberg! Det var bara att följa strömmen och gilla läget. Jag kom därifrån med en enda sak......
Check this!Sötaste påskkycklingen för en tjuga.
Jag hittade även IRA-burkar, fantastiskt porslin och en otroligt välvårdad lampa från 50-talet.... Men som sagt... Det var helt enkelt för mycket folk för att Fru Retro-Tokig skulle finna sig väl tillrätta!
Nästa stopp blev på Verdandi i Trollhättan. Ett ställe som vi hittills helt missat!!!
Här fick jag tag på två rejäla gardinlängder från 70-talet. Loppisväninnan som är född 1970 hade detta tyget fast i senapsgult på inredningen i sin dockvagn fick jag veta...;)
Jag fick även lite presenter i lördags!!
Jag fyllde år för nån vecka sen och med anledning av detta fick jag dessa två raringar av Loppisväninnan: Två djupa fat av Rörstrands Milano i absolut toppskick!!!
Jag var även inne hos goa väninnan A i lördags. Hon har hjälpt en släkting att flytta och rensa och då plockat undan denna härliga sommarduk till mig. Den kommer att sitta som en smäck under saftglasen på glasverandan i sommar....

5 kommentarer:

  1. Den där påskkycklingen var urgullig :)

    SvaraRadera
  2. vilka tallrikar du fått! *avis*
    nä, det är väl lugnare på 7:an...
    din påskkyckling är outstanding! i all sin ljuvlighet är den udda :)
    på din blogg är det bara att segla omkring och njuta ♥
    hur har du fixat layouten?
    kraaam å ha en fin tisdag.

    SvaraRadera
  3. Så har jag då, äntligen, letat mig in hit till Dig, här var fyndfaktorn hög! Gillar tyget med gummorna, runda & goa, från det ljuva sjuttiotalet.

    Kul att du är med i min utlottning! Har lagt en liten länk från mig till dig idag, hoppas att det går bra...Kika gärna in.
    Ha en bra dag!
    mvh (enannan:)helena

    SvaraRadera
  4. Så söt den lilla kycklingen var! :)

    Jag hittar aldrig så gulliga grejor, får nog snart gå en loppiskurs... ;)

    /Sofia

    SvaraRadera
  5. ÅÅÅÅh så vackert det röda tyget med figurerna var! Måste hålla utkik efter det. Hör av dig om du tröttnar på det!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!