Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

torsdag 24 mars 2011

Lite påsk och en Stålhane(?)

Landar i tv-soffan en stund efter två dagars jobb och en intensiv gårdag på högskolan. Vi hade muntlig redovisning av en hemtenta i vetenskapsteori igår... Och JA! Det är precis lika fnösketorrt och tråkigt som det låter.
Då är det skönt att varva med lite avkopplande loppis och att frottera sig i härliga färger och mönster.
Detta fina påslakan hittade jag på favvoloppisen i förrgår! Skönt mönster och tyg i absolut toppskick och kvalitét.... I förrgår sprang jag även på detta lilla (ask?)fat. Färgerna gör sig inte riktigt på bilden...
Rörstrands Rapsodi står det i botten och om jag inte tar fel så är det C H Stålhane som ligger bakom detta. (Någon av er bloggisar därute i cyberspace har säkert koll!) Hur som helst: Snyggt var det!

Påsken närmar sig med stormsteg och det börjar märkas ute på loppisarna:
Dessa fina äggkoppar fick givetvis följa med hem också!
Idag har jag fått ett par bonustimmar helt utan barn härhemma. Min tanke är att jag ska utnyttja tiden för lite fönsterbling och påskpillande!
Ha det gott!

7 kommentarer:

  1. Åh, jag blir så sugen att gå på loppis, det var länge sedan. Här är det lite dåligt med den varan men till sommaren brukar det finnas lite mer att välja mellan.

    Hoppas du får några bra timmar att pilla och blinga!
    Kram
    Speja

    SvaraRadera
  2. Underbara fynd gumman! Fatet är helläckert! <3

    Ha en fortsatt fin vecka!
    Kraaaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  3. hej! lakan är svårt. de flesta brukar vara slitna och sköra. fast nu är jag mer inne på kläder. behöver verkligen en vårjacka. har du nått tips?
    kram och blinga på du vackra människa :)

    SvaraRadera
  4. Fina fynd! Jag har samma påslakan, köpt på Tradera. Jag har klippt upp det och sytt lite kuddfodral och annat av det. Gamla påslakan är så härligt mjuka!

    SvaraRadera
  5. Exakt likadant påslakan sov jag i som barn :)

    SvaraRadera
  6. Åhåååå det rosa påslakandet hade jag gjort vad som helst för! Gud så fint!
    Jag mitt uppe i en rosa/gul period ;)

    Kram Marina

    SvaraRadera
  7. Härliga fynd, jättesöta äggkoppar! Vet tyvärr inte om det är Stålhane som ligger bakom Rapsodi, men läckert är det!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!