Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

onsdag 2 mars 2011

Lite småloppande och presenter.

Jag har magsjuka barn..... IGEN!!!!
Dagens skola blev VAB och ett hysteriskt pluggande vid datorn. Mitt i allt var jag tvungen att hämta barn vid bussen och dessutom fara iväg till biblioteket en sväng.
Loppisen i Mellerud "råkade" vara öppen och jag kunde muta mina små att stanna kvar i bilen medan jag hävde mig in och kikade en liten snabbis.... Jag hittade dessa två fina påslakan modell 70-tal för sammanlagt 30kr. Ett helt okej fynd! Dessutom fann jag 4 st frottéhanddukar i fin kvalité, också de från det glada 70-talet. 5kr/st gick de löst på.
Innan barnen hann bli sjuka igen så har jag faktiskt lyckats jobba två dagar också. På lilla Favvoloppisen bredvid jobbet hittade jag denna ljuvliga lilla kopp för 2kr.
Den står på fönsterhyllan i köket och väntar på våren och barnens tussilagobuketter.....;)
Det roliga är att jag upptäckt att jag delar favvoloppis med en annan återbruksfantast.... Jeanette fyndar från samma ställe som jag! Lite kul!!!!

Jag hade födelsedag i måndags. En massa presenter blev det, alla platsar inte riktigt under epitetet retrotokiga..., men sonen och hans flickvän hade varit på loppis med retroantennerna ute.... Den söta lilla plastburken och de två "Mor Annas"-burkarna hade de hittat till mig. Den översta burken som jag fick är ny men har helt klart en stil som går hem hos mig.... Att burkarna var fyllda med barnens egenhändigt bakade dumlemuffins gjorde inte saken sämre direkt.....
På lördag är det loppistur i Trollhättan som gäller... Jag hoppas att jag kan komma åter och bombardera er med mina fynd därifrån!

9 kommentarer:

  1. Åh, vilka fina fynd du gjorde :) Trist med sjuka barn! Hoppas de kryar på sig snart igen. Känner igen den där pluggstressen.. Njut av dina fina fynd! Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Grattis i efterskott! Vad gulligt av barnen att köpa loppisburkar till dig....
    Påslakanen du hittade var ju urfiina! / Kraam

    SvaraRadera
  3. hej!!!
    wow, tack för länken. var på 7:an igår. det blev en tisha, ett porslinrådjur (3 kr) och ett stycke tyg. tvättar tygerna, styker och lägger i en fin trave som blir en del av min heminrednigs-stajl :)
    i dag ännu en dag i m-rud, det känns fint!
    eleverna på råda rockar hejdlöst :)
    kram du fina//js

    SvaraRadera
  4. Oj, vad mycket du han med på din snabba runda. Grattis i efterskott. Brittmari

    SvaraRadera
  5. Du ahr så många underbara burkar!! och tyger! och grattis i efterskott till dig med söta du! Här är det någon som gnorkar och snart är ilsk :) men det är bara gott..älskar denna tiden och uppskattar så mycket! ska se till att filma denna gång - så man minns gnorkandet och snosandet till fullo ***
    många kramar Lycke

    SvaraRadera
  6. Grattis i efterskott! :)
    Mysiga påslakan du fyndat, och jättesöt kopp!

    SvaraRadera
  7. Grattis i efterskott!
    Själv blev jag förtjust i dina handdukar. Ett superfynd...

    SvaraRadera
  8. Gratulerar i efterskott!! Så många härliga fynd!!! Den muggen var ju bara en ren karamell!

    SvaraRadera
  9. Vilka underbara handdukar. Får se om det blir en sväng ut imorgon, blir så sugen. // Ann-Marie

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!