Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

tisdag 8 mars 2011

LYX ÄR.......

Lyx är.........när Lilla Svärdottern och Storsonen spontant propsar på att få laga mat till hela familjen!!!!
Då kan mamman i huset njuta av lyxen att "blinga" skåp och hyllor utan tankar som mal kring praktiska göromål! Har gjort om i övre halvan av mitt vitrinskåp.
Efter lite mecklande kunde jag knåpa in mitt lilla "tittskåp" på en hylla....
Udda koppar, såssnipor (Helt oanvändbara i en storfamilj men så söta) och mina gamla spargrisar fick plats i denna.
Att tvätten förökar sig på torkstället strax bredvid väljer jag för tillfället att bortse ifrån!;)
Jag hann även med att fixa om lite i min tallrikshylla.
En lite närmare titt..... Ser ni att jag smugit in lite påsk? Min nyförvärvade kyckling uppe till höger och den röda trätuppen nere till vänster...... Tallrikarna är Gefles Kenno.
Ikväll har jag varit iväg och sportat mig. Kroppen gnisslar och protesterar men zumba är faktiskt rätt kul! Dessutom kan man när man kommer hem med gott samvete unna sig en sån här:
Man måste ju vårda sina "kroppsvolanger".....
God fettisdag på er!

8 kommentarer:

  1. Åh, vad fint det är i dina skåp! Man vill bara stanna kvar och se sig om länge, länge - vilka skatter du har! semlan ser oxå god ut :)
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  2. Ser gemytligt ut hemma hos er. Jag hedrade också kvinnodagen med att städa. När man känner för det är det ju riktigt roligt.

    SvaraRadera
  3. Ja, men det var ju ett för härligt ord: Kroppsvolang. Det ordet ska jag börja använda:)

    SvaraRadera
  4. åh vilket hem du har - me like very mucho...
    och jag blir inspirerad. jag tror du är lite wabi sabi, som jag (?)
    kraaam//från n v dalsland ♥

    SvaraRadera
  5. Älskar dina inlägg, det finns alltid så mycket fint att titta på!
    Och kroppsvolang var ju ett helt underbart ord! :)

    SvaraRadera
  6. Schysst med inglasat, då behöver man inte damma så ofta.

    SvaraRadera
  7. Underbar tallrikshylla ;)

    Kram Marina

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Den mittersta koppen i minihyllan i hyllan råkar inte vara till salu. Den vita med en röd rand inne i koppen och en röd rand i nederkant på utsidan. Jag är ute efter en sådan, tekoppsmodellen 7,5 cm hög.

    mvh

    Sara

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!