Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

tisdag 29 mars 2011

Påsk och en "byxkjol"

Påsken har invaderat mitt hem. Lite tidigt kanske, men min dotter fyllde år igår och min minsting fyller om en vecka. Påsken brukar få flytta in i samband med att jag städar inför deras födelsedagar. Årets påskris är (som alltid) allergianpassat. I år är det dessutom anpassat efter våra rejviga katter och upphängt i krokar! Min äldsta kisse är 18 år och bryr sig inte så mycket om att busa längre. Värre är det med våra två tjejkatter.... Här sitter Majsan/Skrället/Överbefälhavaren (kärt barn har många namn...) och funderar på vad hon ska hitta på för bus.....Våren har flyttat in hos oss... Det röda i matrummet är utbytt mot turkost.... Gardinerna i burspråket är sydda av ett påslakan...., and I love them...


Lite tuppar och hönor har flyttat in hos oss ocksål.....
Måste visa en grej jag pysslade med igår också!

Hittade för ett tag sen en kjol som jag föll för. Dessvärre var den för liten upptill för den mulliga Retro-Tokan....


Tog ett par jeans som jag inte använder och "byggde ihop" dem med kjolen....
Jag ska klura vidare på om jag ska låta den vara så eller om det ska till något mer....

Ha det gott så länge!

11 kommentarer:

  1. Vad fin kjolen blev. Ett tips, brodera något på jeansbiten. Någon blomma eller dyl. För att piffa till lite mer ;-)
    Fin fina gardiner! Skulle vilja se mer av den gula. Den ser fin fin ut, sa hon som börjat gilla gult mer och mer ;-)
    Funderar på att börja smyga in lite påskdekor här hemma med.
    Ha en fortsatt skön vecka!

    SvaraRadera
  2. Men Jenny då..precis vad jag tänkte skriva..broderi på jeansdelen skulle vara pricken över i.. =) hihi..

    Ha en fortsatt toppenvecka! <3
    Kraaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  3. Så fint ni fått det, älskar allt turkost! Och vilken underbart söt kissekatt, är det en raskatt?

    SvaraRadera
  4. Hej Helena.
    Roligt att se vad du håller på med. Den där kjolen såg ju jättebra ut. Ett fint tips.

    Dina gardiner såg trevliga ut. Funderar på om jag kanske ska våga mig på att sy om ett påslakan jag också.

    Har en smidesljusstake som jag funderar på om den inte skulle trivas bättre hemma hos dig. Där skulle den få kompisar som den liknar.

    :-)

    SvaraRadera
  5. Grymt läckert påskris. Blir sugen på att påskpynta själv.

    SvaraRadera
  6. wow! vad du rockar, alltså...
    lunch på vågen?
    jobbar du tor, fre?
    kram och ♥

    SvaraRadera
  7. Så roligt...har själv tänkt denna tanke att "slakta" ett par gamla jeans o göra en kjol...

    SvaraRadera
  8. Så duktig du är med sy-fingrarna. Mina kan inget sånt så jag är mäkta imponerad av kjolen! Och idérikedomen, för all del :)

    SvaraRadera
  9. helena - vackra kvinna :)
    du "måste" skriva inlägg lite oftare...
    du gör det så bra och jag är så nyfiken på både dig och dina prylar ♥
    kram och hoppas vi kan luncha snart!

    SvaraRadera
  10. jag gillar verkligen soffgruppen, är den mörkt turkos? manchester? sååå snygg!
    välkommen att kika in hos mig förresten!

    SvaraRadera
  11. hejsan, kul blogg du har. kul att sy gardiner av påslakan, själv har jag gjort tvärtom!,sytt ett påslakan av 2 gardinlängder! :D

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!