Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

fredag 4 mars 2011

UllaS-bonaden har funnit sin plats!

Sitter vid matrumsbordet och laddar inför morgondagen med en kopp nybryggt kaffe. Imorgon är det loppis i Båberg utanför Trollhättan och jag och Loppisväninnan har även planer på att besöka Verdandi i Trollhättan -en ny loppis för oss! Vi börjar bli rutinerade loppisrävar och därför är det himla kul och lite ovanligt att upptäcka nya ställen i närområdet!
Jag har fått upp min UllaS-bonad på matrumsväggen nu.... Den satt som en smäck ovanför bordet! *nööööjd*
Har mecklat lite i tv-rummet idag. Skäms nästan över att jag fortfarande har uppe julbelysning.... Hängde in den i hörnet vid vår hembyggda cd-förvaring...
Jag gillar skenet det ger så jag ger fasen i hur man "bör" ha det och låter den hänga uppe....=)
Barnen reagerar inte över mammans mecklande och bestyr. De sitter i röran och bryr sig inte så mycket om julkulornas vara eller inte vara....
De är väl härdade...;) Hur har ni det ute i Blogglandia? Har ni några planer på loppis i helgen?=)

7 kommentarer:

  1. hej! snygga bollampor! på barnens fritids finns det precis sådana runt en spegel - som i en loge på teatern, liksom. det inspirerade mig till att sätta upp en stor spegel på mina flickors rum och sätta en ljusslinga runt. de älskar att sjunga dansa och prova kläder så det blev riktigt bra.
    kram du meckel-maja :)
    du rockar seriöst alltså.

    SvaraRadera
  2. oj! glömde säga att jag ääälskar bonader...
    nä, ska inte på loppis i helgen. varit på 7:an två gånger denna vecka och beslutat i min köpstoppsanda att vara kvar på tunet i helgen.
    väntar på min tisha nu som ska broderas :)
    kram igen.

    SvaraRadera
  3. Fin bonad! Här i Sthlm har det regnat idag och det är bra för då försvinner snön snabbare!

    SvaraRadera
  4. Din Ullas bonad är så fin, jag har inte sett den förut. Idag blir det ingen loppis för mig, jag har varit på flera i veckan så jag får hålla imig nu.

    SvaraRadera
  5. vad, vad, vad hittade du i båberg???
    nyfiken och behöver ögonfröjd ♥
    kram//

    SvaraRadera
  6. Så fint du har det, klart barnen trivs i ett så ombonat hem! Älskar duken du har på köksbordet, jättefina färger.
    För mig blev det faktiskt lite lördagsloppis igår, var ett tag sen sist så det var kul att komma ut och fynda lite. :)

    SvaraRadera
  7. Den där fina bonaden du har på väggen liknar den som jag har i mitt kök - kul :)
    Har inte planerat något Loppis just nu valde att köpa en eldkorg för korvgrillning o då får Loppis stå tillbaka lite, i bästa shopstopanda :) Men man kan ju göra fynd.. man vet aldrig! Ha det gott!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!