Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

onsdag 16 mars 2011

Vilken present!!!

Till helgen blir det ingen retrorunda. Mannen är uppbokad hela helgen och rundorna har inte riktigt samma tjusning i sällskap med vilda barn.
Men jag fann på råd... Flirtade lite med vänninan A som kunde tänka sig att följa med på en onsdagsrunda istället.
Dagens bästa var inget inköp utan istället en present från min väninna till mig: Ett stort uppläggningsfat, Rörstrand, My Garden, av Marianne Westman. Sicken en present!!!!! Jag blev jätteglad! Örngottet under gav jag 5kr för på Röda Korset i Vänersborg. Där hittade jag även lite rolig, radikal kakeldekor...
Vi "gjorde" även Erikshjälpen i Vänersborg idag. Onsdag..., tänkte vi, då är det nog lugnt... Men ack vad vi bedrog oss.... Det kryllade av folk där när det öppnade kl 14.
Fynden då?
Jo.., en skön flugsvampsduk...
Lite påsk har ju börjat smyga sig in på loppisarna också... En "bli-glad-vepa" att hänga på väggen och en skön påskduk i samma glada kulörer.
En vanlig fyrkantig kycklingduk...
...och så två stycken söta kycklingar att sätta runt stearinljusen. Fick även tag på lite glashängen till påskriset....
Oj! Denna var skrynklig! Men en go sommarlöpare till matsalsbordet är det iallafall. Och så till sist: Dagens häftigaste färgsättning! 4 meter härligt tyg i helt galna kulörer!
I like!!!!!

16 kommentarer:

  1. Vilken fin present!! Tror vi hade ett sånt fat hemma när jag var liten.
    Söta påskfynd. Kul att göra såna fina fynd!

    SvaraRadera
  2. Fantastisk! Jag är verkligen avis på fatet, jag hittade en assiett och blev jätteglad, sen slog jag sönder den...My Garrden är min absoluta Marianne Westman-favorit!

    SvaraRadera
  3. Fatet är nog riktigt ovanligt! Tror inte att "Porslin&Nostalgi" har den.

    SvaraRadera
  4. Vilka fynd! Gillar den gula påskduken massor! Härligt tyg också.

    SvaraRadera
  5. oj vad fina fynd!
    det enda som ev skiljer vår smak åt kan vara den blå färgen. jag är väldigt inte-blå.
    ha en ljuvlig dag :)

    SvaraRadera
  6. Underbart fat! Gulliga grejer till påsken!

    SvaraRadera
  7. Så vackert fat, vilken trevlig vän.

    SvaraRadera
  8. Flugsvampsduken och tyget längst ner var mina favoriter.... fatet var urfint det med ;-)

    SvaraRadera
  9. Wow, vilken present! My Garden-seren är så himla fin men den är alltid så dyr.
    Och så tycker jag att den färgglada påskvepan var helt underbar!

    SvaraRadera
  10. Helt underbar present och superfina fynd gumman..tyget på sista fotot är helt underbart.. =)

    Kraaaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  11. De där sissta tygt var ju bara helt underbart!!

    SvaraRadera
  12. Wow, vilket fat. Precis som Jan säger så har vi det inte och det ÄR ett ovanligt fat.
    Vilken kompis och vilken present.

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!