Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

måndag 4 april 2011

Att bara vara

Idag firar vi storståtlig 6-årsdag här hos oss!

Min minste fyller år. Klockan fem i morse tågade vi till honom och sjöng vackert(?) på sängkanten för honom...

Huset är fejjat och födelsedagsfint.... Nja.... Nästan helt och hållet iallafall....

Den virriga mamman kan inte bestämma sig för om hon ska fokusera på syskrinet, facebook eller akvarellpennorna....
Del av vår hall sett ur ett fågelperspektiv.
Från en annan vinkel. När jag skrev "städat" bortsåg jag att barnens discokula som av en händelse parkerat på väg in i köket och att sonen slängde ur sina innersulor på stället imorse.... Allting är relativt. I MIN värld är det iallafall städat!;)


De fulsöta sjuttiotalshönorna i hallfönstret är väl sköna??? I köket har min radikala kakeldekor fått komma upp. Allt är roligare än dimmigt mintgrönt....




I tv-soffan ligger födelsedagsbarnent himself.
Dagens present var en succé som synes.

Och det är bra.

Nivån är lagd.

För visst är den ideala födelsedagen en lugn och skön dag full av tårta och att bara få vara?

5 kommentarer:

  1. Åh såna där plasttuppar som du har i ett fönster hade jag o min bror som små...nostalgi som jag glömt...

    SvaraRadera
  2. wow!
    påskduken där har jag också!
    älskar kakeldekoren ♥
    lunch i veckan?
    kraaam//

    SvaraRadera
  3. Vilken läcker kakeldekor! Den skulle man ha på varenda platta, vilket glatt kök!

    SvaraRadera
  4. Som 50+ har man blandade känslor inför alla retroprylar. Men det är mycket roligt att se din bilder, där många av sakerna fanns i mitt barndomshem. En mycket intressant blogg.

    SvaraRadera
  5. Jag och min bror hade också dessa påskkycklingar, jag hade en rö och han en blå! Jag måste kolla i mammas gömmor om de finns kvar...jag hde nästan glömt bort dem. Kul! :-)

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!