Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

söndag 17 april 2011

Våren är här....

....när gammelkatten (dryga 18år) generöst gödslar i mattes rabatter när andan faller på och helst ligger ute i solväggen och jäser!!!
Ett annat vårtecken är att det digra arbetet med att skala potatis till min storfamilj förvandlas till en ren njutning bara för att jag kan sitta ute på trappan och göra det! Den sista veckan har jag tillbringat mycket av min lediga tid med akvarellblocket....


Mitt kaosartade matrumsbord....Och här är slutresultatet: En doptavla till min fina lilla brorson som jag och min syster var faddrar till idag!
Och vilken dopdag han haft sen..... Strålande sol från blå himmel. En fröjd även när man mestadels avnjuter dagen inifrån ett kalasdukat församlingshem.....

6 kommentarer:

  1. termosen!!! jag dööör.
    vilken fin dopdag ni fick :)
    te vecka har jag påsklov, men ska till m-rud ändå i morgon för att svärmor ska till tandläkaren där. vi ska till bloms, 7:an, ute&inne åsså äta gott. inte dumt med svärmor ibland.
    ha det fint, vännen min ♥

    SvaraRadera
  2. Den doptavlan kommer han säkert att gilla! Skickligt gjort!

    SvaraRadera
  3. Vilken fin dop-tavla du gjort!
    Ser härligt ut att sitta på trappan sådär och skala potatis... eller kanske bara ta en kopp kaffe... Längtar tills balkongen blir sommarfin och vädret riktigt varmt. Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Kul med kommentaren. Tack så mycket. Älskar verkligen naturen och vad den har att erbjuda. Fin fin doptavla, vilket mästerverk ;) Ha en fin påsk // Ammie

    SvaraRadera
  5. härligt med potatisskalningen och vad underbart du gör med akvarellerna, borde använda det till nåt ?!? Här har också varit strålande sol, härlig dag. Har haft lite tråkigt med sömnen så jag har mycket att ta igen överallt. Härligt att kika in i allafall..
    Många långa påskkramar Lycke

    SvaraRadera
  6. Vad duktig du är... på att skala potatis... Nej, jag skojar, så klart. Vad duktig du är på att måla, så mycket roligare när man verkligen kan ge bort något personligt! Grr, jag får fortsätta att vara avundsjuk på alla er kreativa människor. Suck. :)
    /helena

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!