Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

torsdag 28 april 2011

Vill ni byta??

Till helgen går flyttlasset. Min äldste son ska bli sambo och imorgon får de unga tu sina lägenhetsnycklar.

Att ha en samlande retromorsa förpliktigar. Jag har samlat ihop lite bra ha-saker till honom som han får välja mellan och han har även botaniserat i skåpen efter sånt han gillar. Min svärdotter älskar färg och har fått välja ut lite sköna tyger för framtida gardinprojekt.

Men nu behöver jag er hjälp!
Jag letar efter Rörstrands Tim! Detta porslin har jag länge samlat på och det är i huvudsak det som jag skickar med sonen. Jag byter gärna till mig mot annat om ni är intresserade....


Kolla runt på min blogg och se om det är något ni vill ha i utbyte! Här finns det en del.....;)

Till min glädje är sonen lik sin mamma och gillar att ta tillvara gammalt. Han och svärdottern har målat om vårt gamla köksbord och även snitsat till min morfars gamla köksstolar.Hör av er om ni har Tim i era gömmor! Vill ni inte byta kan jag även tänka mig att köpa!

Ha det gott i vårvärmen!!!

6 kommentarer:

  1. inga Tim här!
    men vad fint inlägg du gjort :)
    kram - måste rusa på lektion = kemi.

    SvaraRadera
  2. Härligt att sonen också har vett att uppskatta fina retroprylar! ;)
    Har tyvärr inga Tim, men håller utkik om jag hittar några delar på loppis.

    SvaraRadera
  3. Hej där!

    Jag har ett par tekoppar m assietter över... Om det kan vara intressant?

    SvaraRadera
  4. @Daniel; Jag är jätteintresserad!! Mejla mig på ssk_helena@hotmail.com
    Vill du byta mot något eller kan jag köpa dem av dig?

    SvaraRadera
  5. Fint! Jag kollar igenom exakt vad jag har i helgen och mailar dej. Det är isf byten som är intressant, ska ta och kolla igenom bloggen!

    SvaraRadera
  6. Det är så bra när barnen har eget hem. Man kan avlasta skåpen hemma :)ha en fin helg

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!