Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

söndag 22 maj 2011

Goda vänner och retrotäcke!

Jag har fått bassning av Jeanette för att jag är alldeles för dålig på att uppdatera bloggen. F´låt!!!=) Jag ska skärpa mig!!;)


Det sägs att bästa vänner är som diamanter: Värdefulla och sällsynta!

En sån vän har jag i min väninna A. Och hon vet att det inte behövs några diamanter för att få mig på gott humör. Häromkvällen, när jag kände mig lite allmänt låg och deppig, dök hon upp hemma hos mig med två underbara retrotäcken. "Du får välja ett av dem!" Wow!!! Snacka om att stå som åsna mellan två hötappar. Täcket jag valde är ett tjockt härligt täcke av det slag som mormor stoppade om mig med när jag som barn sov över hos henne. Helt underbart!

Lite loppis blev det igår också. Jag och min nioåring knatade in på en av loppisarna i Brålanda och jag kom ut med bla detta: En röd smörask i plast och två fina örngott som även de minner om örngotten som mormor bäddade med. Tyvärr syns inte bården och broderiet på örngotten speciellt väl på bilden...


Femton kronor för alltihop var väl ett helt okej pris?Frågar ni nioåringen så var dagens bästaste fynd stålhättedojjsen i strl 36. Precis likadana som pappsens jobbskor...;)
Jag hittade även, i mitt tycke, ursöta skor till min svärdotter. Jag köpte dem och blev väldigt glad när de både passade och även verkade falla på läppen!

Annars har jag lite sorg härhemma...
Ser ni vad tomt och ödsligt detta kökshörnet ser ut?

Min älskade röda OBH-micro lade ner verksamheten i veckan. Och eftersom jag VÄGRAR plocka fram den drygt 20 år gamla trotjänaren som stått undanställd i ett par år så är vi för närvarande microlösa. (Trotjänarmicron är fullt fungerande men ack så trist gulnad och ful!)
I går fortsatte jag mitt projekt med att skrapa och måla våra utemöbler.

Trodde nog faktiskt inte att denna kulören....


...och dessa färggranna stolsdynor.....


...skulle funka SÅ bra ihop!!!!Planen är att måla om de gula väggarna ute i glasverandan vita eller vitbeiga. Vi får se vad som hinns med.... Idag fick jag ofrivilligt göra ett brejk mitt i målandet. Frustrerande när jag bara har soffan kvar. Alla möbler fick hastigt och lustigt tryckas in i glasverandan.... Ute har det regnat och skvalat hela dan... Typiskt! Jag som hade ångan uppe!



Ha en go uppstart på veckan!!!

5 kommentarer:

  1. Stolarna blir så snygga :)Vad duktig du är. Jag lade till dig i en blogg-grupp på FB jag hoppas att det var okej, vill du inte vara med där så kan du bara gå ur gruppen. Kram

    SvaraRadera
  2. Åh, vilket fint täcke! Hade ett liknande tidigare, så välanvänt att det sprack i sömmarna och efter mycket ångest fick jag tyvärr ge mig och slänga det, Så nu är jag på jakt efter ett nytt!
    Och vad fina utemöblerna blir, snyggt jobbat!

    SvaraRadera
  3. färgen på utemöblerna är underbar!!!
    smörask har jag letat efter i flera år.
    vadmalstäcke??? har jag faktiskt ett.
    tack för ditt härliga svängiga färgglada retro-tokiga glada inlägg... ♥
    jag blir så lycklig av dig!!!
    släng din gamla gula micro...
    tänk feng shui ♥
    köp en ny! jag köpte en ny för 400 kr på karlsson i ed.
    kram till min stjärna :)
    igår skulle jag haft lunch kl 13, sedan blev det hux flux ändrat till kl 12. rörigt!
    jag får komma förbi hos dig helt enkelt!
    störstaste kramen ever//

    SvaraRadera
  4. Åh, gamla fint broderade örngott! Finns det något skönare att "sussa" mot? Och vilken kvalité sen, det var grejer det. Ett blått härligt täcke att bara loppisdrömma om eller i ditt fall - under! Och en omtänksam vän, den bästa av gåvor! :)
    /helena

    SvaraRadera
  5. och har tant grönöga bättrat sig... näh...
    berättade om borren för min C ;)
    idag har jag namnsdag ♥
    tack fina du för vår lunchträff i fredags - det var verkligen trevligt!
    du var så snygg i din lila outfit :)
    kram och ha en rackarns vecka hörru :)

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!