Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

söndag 29 maj 2011

Tapetfrossa

Jag har "trösttapetserat"!
Skulle sätta upp en fondtapet på min nioårings vägg igår OCH DET BLEV SÅ JÄ'***A FULT!!!!! Grrrrrr....... Det var mycket svårare än jag hade trott och det blir nog bara att vackert gasa ner till Rusta och införskaffa en ny!
Iallafall.... Stukad efter mitt misslyckande sökte jag tröst i alla goa retrotapeter som jag har liggande inför framtida projekt..


Vår övervåning är för närvarande total katastrofzon. Min äldste har flyttat och de tre hemmavarande barnen har eller ska alla byta rum. Mellan doteras rum och det som ska bli lillemans nya hemvist går det en liten gång. På ena sidan väggen har jag dragit ner tapet och under flera lager hittat originaltapeten från tidigt 60-tal (tror jag). Funderar på om det går att bevara denna? De överliggande lagren släpper rätt lätt så chansen finns nog!:)
På den andra sidan har det bara varit otapetserad spånskivevägg. Efter mitt frispel i tapetrullarna blev det betydligt färggladare:


Döm om min förvåning när tonårsprinsessan kikade ut från sitt rum och faktiskt tyckte att det blev "fräckt". Mannens kommentar var att "det finns ju iallafall ingen annan som har det likadant"....
Lägg märke till att jag varit noga med stilen. BARA gobelängtapeter!




Förutom tapetserande har det även blivit lite Mors Dags-firande idag. Jag fick en ny röd mikro....

....och två underbara Mon Amie-koppar. Nyproduktion men ack så vackra! Hehe... Ser ni popcornen? Vi var ju tvungen att provköra mikron i morse. Kladdkaka med grädde och popcorn var en ny upplevelse!;)Imorgon är det jobb som gäller. På onsdag avslutar jag min andra delkurs i vetenskapsteori med inlämning av en skriftlig tenta och muntlig redovisning av densamma. Det ska bli riktigt skönt med en skolfri sommar känner jag....

5 kommentarer:

  1. Popcorn och choklad är riktigt gott tillsammans. Jag har heller aldrig sett någon som tapetserat så men jag måste säga att det faktiskt ser bra ut. Finns säkert ingen som har det likadant :)

    SvaraRadera
  2. snyggt, juh... herre min jeh :)
    och vilken microvågsugn!!! urläcker :)
    jag har en hall att inreda om ett tag - och vet du vad - den blir orange/brun/persika och mintgrön- kommer att bli så attans!
    plastmatta blir det på golvet, den ska se ut som tegelsten, gammal panel på ena väggen som skall målas i persika mm. kommer reportage med tiden!
    tack för att jag fått träffa dig!
    och jag tycker apsolutut att vi ska ta en simtur i ert lilla tjärn eller vad det nu va...
    bara vänta lite på badtemp.
    sen jäsingen ska jag sitta på en filt med dig och vara snygg ♥

    SvaraRadera
  3. Hur gick tentan? Min hypotes är att allt gick bra :-)
    Trevlig fortsättning på Kristihimmelsfärdsdag (stavas det så?).

    SvaraRadera
  4. JAG tycker att det låter gott! Salt och sött! Är det fel på mig då?

    Så härligt kreativ du verkar OCH intellektuell. Wow, liksom. :)

    /helena

    SvaraRadera
  5. jag igen! allt väl?
    saknar dina matiga färgglada tokiga påhittiga idéer och projekt.
    gå in till mig och lista din fem vackraste!
    fast jag känner ju redan till dina gröna ögon :)
    kram och tusen ♥-an//

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!